Onsdag 13 dec Lucia

Det har gått ett tag sedan jag skrev... bloggen har krånglat lite eftersom de har problem med lagringsutrymme och vi har haft fullt upp med en massa annat.

För ett par veckor sedan satt jag och Fredrik och tittade på TV när Albert filosoferade över vem som skulle få ett visst idrottspris. Vi hörde hur han sa att Tre Kronor tagit OS-guld...

F: Har det varit OS?
C: Jag vet inte, inte vad jag kommer ihåg.
F: Men dom säger ju att Sverige tog OS-guld i hockey i år...
C: När var OS och vart?
F: Ingen aning...

Vi funderade ganska länge på detta och kom till slut fram till att vi tillbringat många timmar framför OS eftersom Noel låg nere i Lund just då, men vi kommer inte ihåg någonting. Vi trodde nästan att Albert Svanberg hade drömt, så säkra var vi ett tag på att vi inte hade tittat på OS. Ett litet bevis på att hjärnan inte fungerar riktigt när familjen sätts under  stor press. Jag kan inte ens drömma om hur mycket saker som passerat detta året som vi har glömt bort... verkar vi förvånade när ni pratar om något så är det nog något vi glömt! 

Mer pengar har fortsatt komma in i Noels namn till Barncancerfonden, det tackar vi för! Jag uppdaterar bloggen med 2 700:-. Tack, tack!! 

Helgen tillbringade vi i Göteborg hos Fredriks syster Mona. Jag och Mona tog hand om barn och stod för markservicen och grabbarna tillbringade sin tid nere i källarhålet med en massa bråte. De skottade ut 15 stora sopsäckar med sågspån, drog lite slangar för elen och bar ut en massa annat som inte behöver vara kvar, konstigt vad man samlar på sig!? (Ser ni någon som försöker sälja diverse husprylar på Blocket så är det Niclas…) 

I går var Elsa och Fredrik på öppna förskolan på jul-avslutning, Elsa tyckte att det var jättemysigt och Fredrik tyckte mest att det var jobbigt. Dansa runt granen är inte riktigt hans grej i vanliga fall och ännu mindre nu. Julen och allt som hör till känns otroligt jobbigt, vi gör vårt bästa men det blir jobbigt när man inte riktigt kan välja själv hur mycket jul det ska vara.  

Fredrik har målat den sista listen och vi håller nu på att sätta upp fönsterbrädor, hyllor, rullgardiner och diverse annat. Efter det så är det storstädning som gäller, dammråttorna slåss med sågspån och borrdamm!

// Christina

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att ni har uppdaterat!
Jag förstår att det kan vara svårt att minnas sådant som har hänt vid sidan av ens "egen glasbubbla". Man är så inne i sitt eget att allt annat ter sig vara världsliga saker! Och det stämmer ju, vad spelar OS för roll när man förlorar sitt barn?!!
Jag vill bara att Ni ska veta att Ni finns i mina tankar dagligen, sänder all styrka jag kan till Er för att komma igenom den här första julen!
Sköt om Er!!!

Kram Anna

Postat av: Anonym

Kan inte nog tacka er för hjälpen i helgen, ni är klippor även mitt i stormen. Och är de någon som saknar sågspån till kaninen eller nåt så vet vi var det finns eller hur Fredrik?

2006-12-14 @ 22:21:53
Postat av: Anna K

Är en av alla som tänker väldigt mycket på er utan att känna er. Kan inte ana hur svårt det är att förlora ett barn, kan bara försöka förstå. Mina varmaste tankar till er.

2006-12-15 @ 17:37:24
Postat av: Ann-Louise Kvarnsjö

Hej,
ville bara säga "hej" . Vi träffades i samband med Julskyltningen/lotteriet. Tänker på er och hur ni har det. Vet ju hur det är. Finns här om ni vill ha kontakt i Växjö.
Många hälsningar Familjen Kvarnsjö/ Ann-Louise och Hans,Lukas, Ella och vår ängel Rasmus f.92-03 leukemi

2006-12-15 @ 21:55:59
Postat av: Åsa

Har varit inne på nätet, via William Hedmans minnessida, och tänt en stjärna för Noel!
Tänker ofta på er och på honom. Önskar er en mysig jul även om Noel fattas er!
Stora kramar från Åsa

2006-12-18 @ 08:48:06
Postat av: Maria Johansson

Hej,
Håller på att pyssla inför jul. Planerar och köper julklappa osv. Tänker på er och alla andra i samma situation, som måste ta er igenom en jul, utan Noel..... liksom resten av era liv. Vad det är orättvist. Hoppas ändå och ber att ni ska få lite julefrid. Det kan ni behöva efter året som gått.

2006-12-18 @ 11:25:43
Postat av: Åsa

Universitetssjukhuset i Lund
1,5 miljon i julklappspengar till barncancerforskning
2006-12-18 13:28



Istället för att ge julklappar till sina kunder har Peab skänkt en miljon kronor till barncancerforskning vid Universitetssjukhuset i Lund.

Peabs VD Mats Paulsson kom idag till Barn- och ungdomssjukhuset för att överlämna gåvan i form av en jättecheck. Beloppet blev dock större än den utlovade miljonen. Det berodde på att Peabs anställda avstod från vanliga julklappar till förmån för barncancerforskningen. Det blev ytterligare 250 000 kronor, ett belopp som sedan Peab dubblade. Totalt blev alltså gåvan 1,5 miljon.

- Vi kommer att ta väl hand om pengarna, sa Iréne Jakobsson, chef för Division 8, och överlämnade jättechecken till Thomas Wiebe, sektionschef för onkologi. Sjukhuschef Bent Christensen tillade att Universitetssjukhuset i Lund vill framföra ett varmt tack till Peab och deras anställda.

Uppemot 60 av de cirka 300 barn som årligen drabbas av cancer i Sverige behandlas vid Universitetssjukhuset i Lund, där även en omfattande forskning bedrivs.

2006-12-18 @ 14:45:03
Postat av: Mia

Hej!

Vill bara skicka några värmande tankar till dig och din familj. Jag har aldrig träffat er men fastnade på er gripande sida. (Bor granne med en flicka med hjärntumör)
Önskar att ni mitt i er stora sorg kan känna lite glädje och finna styrka tillsammans.
Varma hälsningar Mia

2006-12-19 @ 11:48:27
Postat av: Maria

Hej hoppp.
Sitter och tittar på vår fina hall ;) Det blev mycket bättre än jag kunde tro. Färgen blev faktiskt jättebra trots att jag var såå inställd på att jag ville ha vitt/ljust här uppe.
-
Tänker på er varje dag och hoppas så att ni kan finna lite, om dock en smula, julfrid ...
Här kom det lite snö igår så nu blev det genast lite ljusare och vi hoppas bara den får ligga kvar och bli mer innan julafton.
-
Kram Maria

2006-12-19 @ 12:04:57
Postat av: Maria i Vagnhärad.

Hejsan.

Vet ej vad jag skall skriva MEN Jag vill säga att jag tänker på er/Noel.

Julkramar ifrån Maria.

Ps Hurra för Peab.

2006-12-19 @ 13:06:37
Postat av: Sofie B

Tänker på er väldigt mycket. Kram.

2006-12-19 @ 22:49:41
Postat av: Jonna

En jul kram till er alla.
Tänker på er !!!
Kram Jonna.

2006-12-21 @ 11:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback