Onsdag 20 Dec

Heja Peab flera gånger om!!! Vilket härligt initiativ av företaget och sedan av alla de anställda, jag blir så glad när jag får höra sådant.

I går var det frost på morgonen och alldeles vitt på marken och uppe träden, det var vackert på kyrkogården. Vi satte dit konstgjorda blommor eftersom rådjuren äter upp allt annat, det är lite tråkigt! Men jag förstår ju varför dom kommer dit, det måste vara ett rådjurs paradis på en kyrkogård... färska blommor varje dag!
Vi har nu bestämt oss för vilken sten vi ska ha, den ska bara beställas och sedan kommer den att sättas dit till våren då tjälen gått ur marken. 

Då och då kommer tecken på att Noel försvinner som person i den verkliga världen, utanför vår bubbla. Försäkringskassan meddelar att vi numera endast får ett barnbidrag, Trygg Hansa meddelar att försäkringen upphört pga av att Noel avlidit, Skatteverket vill ha in bouppteckningen mm. Jag var dessutom på banken för att  lösa in försäkringspengarna och sätta på ett konto, då blev jag inte betrodd som Noels vårdnadshavare, vilket är lite märkligt. När han levde behövde jag aldrig bevisa att jag var hans mamma när jag skulle göra något med hans konto, men nu, när han är borta, behöver jag ett intyg med mig.

Julen närmar sig och vi pysslar med det vi orkar och idag var Fredrik iväg och köpte en gran, problemet är bara att den är lite stor, vi får nog göra ett litet hål i taket och sätta stjärnan på övervåningen. Fin var den i alla fall och den ska tydligen inte barra heller...vi får väl se!?

// Christina

Kommentarer
Postat av: Fredrik A

Ja jag får önska er en god jul med er stora gran då... Ta hand om er. Kramar!

Postat av: Anonym

Massa massa styrkekramar till er! Jag är säker på att Noel tillhör en av de vackraste änglarna, tillsammans med Linn och alla andra.

2006-12-21 @ 13:55:59
Postat av: Åsa

Hoppas att Noel har massor av snö - var han än befinner sig.
Här är det grått, regnigt och trist och julstämningen vägrar att infinna sig.
Tänker mycket på er och Noel!
Ha en bra jul och ett gott 2007.
Varma kramar från Åsa

2006-12-21 @ 14:52:49
Postat av: Ann-Sofie /arb kamr med Fredrik

En julhälsning till er!
Åker nu till Thailand i en månad. Slipper julstök och klappar!
Fredrik - ta väl hand om din gran och vattna den ordentligt kanske den till och med börjar växa!?!
Vi har ingen snö men Npel har säkert en massa kul i snön nu.
Ha den bra. Karm ann-sofie

2006-12-21 @ 15:36:32
Postat av: Ann-Sofie /arb kamr med Fredrik

Hmmm! Kram skulle det vara på slutet!

2006-12-21 @ 15:37:10
Postat av: Maria Buske

Hej hej.. Den lilla snö vi fick regnade bort igår, så nu är det bara gräsmattor igen här. Pojkarna eller rättare sagt Thomas och pojkarna har tagit fram 4-hjulingen igen. Jonathan är alldeles galen i den!! Richard hade varit och tagit sig en julgran igår och då hittade dom trattisar!! Frysta och färdiga, sa han så det vara bara att lägga i frysen. Dom var hur fina som helst. Tydligen hade folk sett gula kantareller här oxå...Är det mitt i vinter´n eller?
I morgon skall vi på begravning. Olle ( Richards morfar) vann inte sin kamp mot leukemin..
Tänker mycket på Noel och Elsa. Och på er som familj och hoppas ni får det bra i jul med er " jätte" gran :) Ska det vara så ska det ju vara rejält eller vad säger man.
Hälsa M & M och morbror


Kram Maria

2006-12-21 @ 22:28:41
Postat av: Melker

Bra med för stora granar. När man väl gjort hål i taket till övervåningen kan man vänta till barr o grenar ramlat av så kan man använda den som brandstång... Tyckte min Lilla Lisa.

Önskar er god jul
Mvh Melker

2006-12-21 @ 22:45:41
URL: http://www.muskeltoren.se
Postat av: Anonym

Hej på er alla!
Tänker mycket på er, men har inte riktigt tagit mig tid att skriva på ett tag. Hoppas snön kommer snart även till oss här på jorden - att Noel har snö nu det tvekar jag inte om (det ligger ju faktiskt lite snötankar i hans namn (på franska) också). Det vore roligt för alla barn nu efter denna dystra höst i flera bemärkelser med lite ljus utomhus. Idag eller någon gång här i närtid vänder väl dygnet också förresten. Ljusare tider nalkas igen.
Kul med en så stor och fin gran - är det kanske en ädelvariant eftersom den inte skall barra eller är det plast (näe, inte va?)
Jag hoppas att ni och Elsa och era familjer kan få en fin JUL tillsammans! Jag åker på "kyrkogårdsrunda" på julafton, som jag brukar. Det är alltid så fint med vackert smyckade viloplatser och med alla ljus då - kanske vi ses där!
VARMASTE JUL-kramar från Anna-Greta

2006-12-22 @ 10:49:21
Postat av: Berith Olsson (christinas skolkamrat)

vill önska Er en sån God Jul som det bara går!
kramar till Er//Berith

2006-12-22 @ 14:28:35
Postat av: Ann-Britt

God Jul och Gott Nytt År önskar vi från ett vitt Tärendö. Vi har lite snö och det känns skönt. Sköt om er. Kramar från Ann-Britt och Alvar

2006-12-22 @ 20:12:14
Postat av: Annika Engvall (faster Monas kompis)

Hej,
Ville bara önska en god jul och ett gott nytt 2007 från oss. Hoppas ni får en fin jul i Växjö.
Fam Engvall i Landvetter

2006-12-22 @ 21:38:07
Postat av: Niclas

Här är det nästan Thailandsvärme, Tärendöpaketet har snart cirkulerat mer runt i vår bostad än rymdfärjan kring jorden (det är så spännande att leka med mommos paket tycker ungarna), Ida gallskrek varje gång vi gick av ponnykarusellen på Liseberg så det fick bli 4 rundor innan vi gav upp och drog hem.
Hoppas ni får en fin jul och att Noel på något sätt ändå är med oss alla.
Han kanske ser pappas stora gran hur långt bort han än är...
Vi hörs innan Kalle Anka.
Kramar från Niclas, Mona, Albin och Ida.

2006-12-22 @ 22:11:06
Postat av: vivi o gunnar i Kiruna

GOD JUL och Gott NYTT ÅR.
Hoppas NI får en fin jul.Noel är nog med er och så har ni lilla Elsa som sprider julglädje.Vi har varit på kyrkogården här i Kiruna idag och tänt ljus,där det var mycket vackert med alla ljusen.
Gunnars sambo dog år 1981,endast 34 år.(av en obotlig blodsjukdom).
kramar/vivi 0 gunnar
från ett snörikt Kiruna

2006-12-23 @ 14:40:02
Postat av: Emma

Ett litet tips om man vill ha levande blommor på graven är att dränka in en oasis med en blandning av blodmjöl, ammoniak och vatten. Oasisen placerar man sedan kanske bakom en växt eller så. Rådjuren vill INTE komma i närheten av denna doft. /Emma

2006-12-25 @ 23:29:12
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Gunnel

Hej på Er!

Tänk att jag skrattade när du berättade om den fina granen som kunde ha hamnat delvis på övervåningen, jag ser det framför mej, gulligt att ha en liten stjärna mitt på golvet där uppe, där kunde ju Johan dansa runt den, han är ju bra på det.
Anders jag Frida Peter o Kiki önskar allt gott på det nya året, Krama om Lilla Elsa. Gunnel

2006-12-28 @ 22:50:29
Postat av: Anna Stenberg

Hej, ja vad ska man säga det finns inga ord som räcker till för att beskriva sorgen efter den man älskar mest. Vi har förlorat vår älskade Herman i en hjärntumör för två år och tre månader sedan och vi lever i en obeskrivlig sorg och smärta som inte förändras i någon större utsträckning. Sorgen och
saknaden förändras men tar lika ont nu som för två år sedan.
Vi har två flickor Hilda 2,5 år och Hedda 1 år som är våra livlinor och våra hopp om en framtid. Tjejerna är helt fantastiska och utan dem hade det ju aldrig gått vilket ni säkert också känner igen. Vi bor i Göteborg men jag (Anna) är från Västerbotten och har även jag vuxit upp med spark och sparklåda vilket Göteborgare tycker är oerhört exotiskt....
Ni verkar vara i vår ålder efterom ni åker teleisar vilket även min man gör. Vi har båda tidigare åkt mycket skidor och var på en liten skdiresa i slutet av januari vilket var den första sedan Herman gick bort och det var faktiskt en positiv överraskning och lite kul blandat med en massa tårar när tankarna kommer över oss att herman skulle kunnat åka skidor nu. Herman blev bara 2 år och 8 månader och dog endast två dagar efter diagnos, så det var ett oerhört trauma för oss. Ja, hur mår du brukar folk fråga och då säger jag att jag vet inte hur jag ska svara för det är alldeles för komplext. Det känns som om man lever i en paradox och det är så enormt tungt att tvingas leva med att den man älskar allra mest inte är här. Älskar tjejerna lika mycket men var och en äslkar jag dem allra mest. Ja, suck det är så enormt tungt och inga ord i det svenska språket räcker till för att beskriva hur det känns att måsta leva så som ni och vi gör. Ta hand om Er/ Varma hälsningar från Hermans familj (Anna, patrik, Hilda och Hedda Stenberg)

2007-03-17 @ 22:16:52
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback