Lördag 4 november

Det är otroligt vackert på kyrkogården i kväll, ljusen brinner vid alla gravarna. Det är lugnt och fridfullt, inte skrämmande alls. Elsa blev alldeles tyst när vi gick upp till minneslunden, hon bara tittade på alla ljusen. Ni som inte varit ute och tittat, ta en kvällsprommenad och titta på er kyrkogård, det är så fint.

Vi gjorde fint på graven i går, det blev inga snöflingor och snögubbar ännu... det var ju Halloween först och det hade jag glömt. Vi lade granris, satte några blommor och ställde självklart dit Noels favoritspöke som han köpt med morfar. Titta noga på bilden så ser ni det nog, strax ovanför pumpan från Martin.

Graven 061104

Den första snön har även kommit här i Växjö, men också hunnit försvinna. Har vi tur så blir det en bra vinter framåt december i alla fall med mycket skidåkning. Elsa tycker att det är lite bökigt med alla kläder, speciellt vantarna, men hon älskar att vara ute och vill nästan aldrig gå in. Just nu sover hon ofta ute i vagnen på altanen.

Elsa sover

För varje dag som går blir saknaden efter Noel större, speciellt dagar då det faller snö!

Tack för alla boktips som kommit, jag ska beställa lite böcker och kanske ta mig till biblioteket någon dag. Kom gärna med fler tips när ni dyker på någon bra bok eller hör från någon annan.

// Christina

Kommentarer
Postat av: Sofie B

Så otroligt vackert ni har gjort det på graven - jag är säker på att Noel ler och skrattar när han ser på den. Tänker på er. Kram.

Postat av: Malin i Kristianstad

Vad fint Ni gjort det på lilla Noels grav!
Har varit här på bloggen varje dag och läst och tittat om Ni skrivit något nytt. TÄNKER SÅ MYCKET PÅ ER! Tittade på kort ifrån Lund när Melker låg där och såg då Maja, Noel och Fredrik i den där elektroniska bilen som de "nästan bodde i" när Maja var nere, Christina jag kan fortfarande ej förstå allt som hänt!!
Ville bara skriva några rader och ville också önska Er en avkopplande & skön resa till Thailand.
Många kramar i från oss i K-stad

2006-11-05 @ 20:15:05
Postat av: Malin och Katarina 62:an

Vi tänker på er och saknar er,
vi saknar Noel...
kramar malin och katarina

2006-11-05 @ 21:24:01
Postat av: Anonym

Hej!

Ja, det är verkligen vackert på kyrkogårdarna - speciellt i samband med Alla helgons dag med mycket ljus. Jag och Johan besökte Noels viloplats i lördags kväll i regnet, efter att ni varit och gjort så fint som på bilden. Regnet gjorde ingenting - alla ljusen och de små bilarna och spöket och allt det vackra runtomkring värmde oss.

Läste någons kommentar om blodgivning. Lämna blod alla ni som kan - det behövs så väl! Tyvärr får/kan inte alla lämna blod och då behövs alla andras så mycket mer.

Nu är det verkligen höstruskigt som brukligt i november och jag önskar er än en gång en varm och skön resa med mycket bad....

Kram från Greta

2006-11-06 @ 10:07:09
Postat av: Åsa

Har varit på mitt första blodgivarbesök - ska lämna blod för första gången i december!

Och har även blivit månadsgivare i barncancerfonden!

Jag har tänt ett ljus för er Noel - vill att ni ska veta att många tänker på er, även om det inte kan lindra er smärta....

Stor styrkekram från Åsa

2006-11-06 @ 10:59:44
Postat av: Tove

Jag hittade hit via Alfons blogg. Ni har gjort det jättefint på Noels grav. Kramar till hela familjen

2006-11-07 @ 11:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback