Mandag i Cha-Am

Min man, numera kallad solstols-jagaren, haller pa att lagga Elsa och jag fick lite tid till att blogga. I lordags ringde vackarklockan 07.30 och jag tittade yrvaket upp for att forsta vad som hande.... Fredrik hade stallt klockan sa att vi skulle hinna fa en solstol pa stranden!!!! Jag la kudden over huvudet och vagrade kliva upp fore 08.00. Ar vi pa semester eller vad!? Tom Elsa sov fortfarande och han skulle upp, vad sager man?

Vi ligger under palmerna i skuggan och far endast solen pa oss nar det ar dags for hink och spade samt hoppa over alla vagorna. Elsa tycker det ar harligt men hatar badringen och vill helst klara sig sjalv, det gar inte alltid sa bra.

Vi shoppar en hel del, sjalvklart bara FYND, det finns bara sadana har! Jag tror Fredrik har kopt 11 T-shirtar sa nu klarar han sig nog ett tag. Sjalv haller jag pa att sy upp lite klader, klanning till brollop i Lulea till sommaren samt lite jobbklader. Har hittat en bra skraddare som jag ar nojd med.

Nagra speciella utflykter gor vi inte, vi badar, ater gott och shoppar. Vi provar nya restauranger hela tiden och har annu inte blivit besvikna. Jonna, jag har tagit en drink at dig, nagot med Tequila och jordgubbar... Det var forsta och sista drinken, jag tycker mycket battre om deras farska juicer, allt fran vattenmelon, mango, apelsin och ananas... smarrigt!

Nu ska jag handla lite ol och vatten till stranden i morgon! Jobba bra nu hemma!!

Christina


Kommentarer
Postat av: Fredrik A

Låter riktigt skönt, det unnar jag er från ett blåsigt Sverige. Lycka till med solstolsjagandet då ;)

Kram

Postat av: Katrin

Vad skönt att höra att ni har det bra och njuter av er semester. Vi hörs när ni kommer hem.
Kram

2006-11-20 @ 16:35:34
Postat av: Tuija, Matias mamma

Åh, det låter så härligt med er semester! Mjut, njut, njut!

Kramen Tuija

2006-11-20 @ 17:19:31
URL: http://www.t-eklund.se
Postat av: Anonym

Fortsätt att njuta - här hemma är det mörkt ruskväder. Det låter så gott med alla färska juicer. Själv öppnade jag just ett paket med "topicana" någonting, där ingredienserna förmodligen snurrat runt halva jordklotet innan de hamnade som dryck i mitt kylskåp...
KRAM på er soldyrkare från Greta

2006-11-20 @ 23:26:02
Postat av: Lisa

Hallå!
Åh vad det låter härligt!!! Njut riktigt ordentligt av solen och värmen nu! Här hemma är det riktigt trist regnrusk...
Skrattade gott åt Fredriks solstolsjagande! :)

Stor kram till er, vi hörs när ni kommer hem!
Lisa & Co

2006-11-21 @ 08:41:16
Postat av: Åsa Egonson

Hej på Er!

Det låter som att ni har det underbart, och visst är det härligt med sol och värme Fredrik! Här hemma finns det ingen sol utan bara regn, kan ni inte skicka över lite till oss?
Allt är lugnt på Lidvägen, posten tas in och blommorna vattnas.

Ha de så bra så ses vi när ni kommer hem!

Kram

Åsa

2006-11-21 @ 10:37:17
Postat av: Karin och Gerdt

Hej där på andra sidan jordklotet!
Härligt att läsa om sol och värme och att ni har det bra. Ta till er Johans goda råd om det är möjligt. Det är en lång resa ni gjort. Två veckor är en försvinnande kort tid om man tänker på den längre resan ni har framför er. November är ju en månad man skulle vilja hoppa över. Här i rusket gäller det att göra trevliga saker som tex att stoppa julkorv. Gerdt har fullt upp med att skjölja lutfisken inför provlagningen. Jag nöjer mig med att äta den. Kram till er där borta i fjärran land! Njut och ha det bra!Karin och Gerdt

2006-11-21 @ 10:59:55
Postat av: Lotta

Hej!
jag ser Fredriks blick framför mig när han rusar upp och ska ha solstolar till familjen och fick dagens skratt. Vad roligt att sy upp lite kläder och bara få shoppa loss. Nu solsemester, snart skidsemester. Mmmmm!

/Lotta

2006-11-21 @ 13:34:18
Postat av: Jonna

Tokiga familjen......
Tack för drinken..........kanske man får bjuda på en specialare till sommaren..........
NJUT nu vidare.

2006-11-21 @ 17:32:48
Postat av: Catarina Löv

Det låter så skönt! Åh, så bra det verkar vara att ni kom iväg, bara att få vara! Och om nån njuter så måste det ju vara ni!

Kram till er! Catarina

2006-11-21 @ 22:09:51
Postat av: Niclas i Mölnlycke

Härligt med semester, kan inte alls avundas då det i princip regnat konstant sedan ni for. Härligt...

Angående Fredriks bisarra stoljagande, slå han med ett parasoll eller nåt. Han måste ju fått solsting eller värmeslag stackars norrlänning.
Herregud, tids nog längtar man ju tillbaka till slappa dagar i solen utan klocka. Hm.

Njut nu. Kram på er!

/Niclas

2006-11-21 @ 22:28:52
Postat av: maria

underbart att ni har det bra här i Thailand..vi njuter också hät fast på en annan strand som heter bang tao...
Vi njuter och vi kommer att njuta länge vi stannar här i fem månader och det är en av de bästa sakerna vi någonsin har gjort, vi hyrde ut lägenheten i Malmö och drog.....
kanske något för er att få lite ombyte i livet....
hoppas att ni får en världsbäst semester...
kram maria

2006-11-22 @ 02:07:01
Postat av: Ann

Hej på er! Känna bra att höra att ni kan njuta av värme, god mat, bad, frukt o av att bara vara! Fnissar lite för mig själv när jag läser att Fredrik inte bara gillar värmen utan att han dess utom har shoppat loss - rejält!!
Tänker ofta på er och längtar tills vi ses, kram, fortsätt mys o vi höres! /Ann

2006-11-22 @ 16:15:53
Postat av: mormor

Kära svärson, har du inte skyddat din hjässa mot solen....för nog måste det väl vara solsting du har drabbats av????
Men jaga på du, det är underbart att höra att ni kan njuta litet av livet.
Kramar från svärmor

2006-11-22 @ 17:53:18
Postat av: Leon + familj

Så skönt det låter! Härhemma, kan jag berätta, är det blåsigt, fuktigt, kallt, mörkt.
Hoppas er resa fortsätter lika bra!
Anna

2006-11-23 @ 12:19:05
URL: http://www.caringbridge.org/europe/leons
Postat av: Ann Mikael Ellen Ida

Hej på er! ...och regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om både skor och strumpor... när jag cyklar mellan Högstorp och Hovshaga så passa på att stanna ett tag till om det går! Vad skönt att ni kan njuta av er semester. Det låter så avkopplande när du beskriver hur ni har det och det är ju precis det ni behöver. Synd att det inte går att skicka några av de där goda juicerna via nätet! Det låter så gott! Fortsätt njut och koppla av så hörs vi sedan. Kramar till er från oss!

2006-11-23 @ 21:42:23
Postat av: Ester

Hej.
Vad ljuvligt det låter och det är ni verkligen värda! Jag har inte kollat hur ni har haft det på ett tag. Haft nog med mig själv och vårt känns det som, men jag har tänkt på er ändå. Njut av solen och av att bara vara. Ha en fortsatt skön semester!
Kram Ester, Alvas mamma

2006-11-23 @ 21:54:29
Postat av: Åsa Jägergård

Hej!
Vad härligt att läsa att ni
har det bra i Thailand.
Det är ni verkligen värda!

Åsa

2006-11-23 @ 23:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback