Tisdag 7 november

I dag har jag besökt mitt jobb tillsammans med Elsa, det gick bra och det är ju ett steg mot att så småningom börja jobba. När jag ska börja vet jag inte, jag fortsätter att ta en dag i taget och så småningom tror jag att det kommer att kännas OK att börja. Bra för mig och bra för alla jag jobbar med, fikar med och möter i korridoren. Men först ska vi åka på semester och efter det kommer första julen utan Noel och sedan hans 4-årsdag i januari... efter det så är det kanske dags.

Det känns konstigt att packa, jag vill ju packa en väska till, jag vill ju att Noel också ska vara med! Hans kläder ligger bara där i garderoben, vissa kläder gör att man ler medans andra gör att man gråter. Vi är inte redo att städa ur hans rum ännu, utan det får stå som det är. Det enda vi gjort är att rädda alla fina böcker från vår lilla bok-terrorist till en högre hylla!!!

Jag har lagt upp två nya länkar nere till höger, en till Nalles resa och en till Linas livsglädjefond. Jag tycker att båda talar bra för sig själva, så kika gärna in på dessa. Just nu är det Leon som väntar på sin nalle, Matildas hade redan kommit fram såg jag på hennes hemsida.

I går var en dålig dag, både jag och Elsa var så tjuriga att Fredrik nästan funderade på att flytta :-). Det går verkligen upp och ner och i dag är en bättre dag med mer kraft och energi. Jag önskar att jag hade ännu mer ork för att hinna svara alla er, jag vill så mycket men orken tar slut någonstans på vägen.

I morgon ska vi till sjukhuset och "avsluta", träffa Monika och Stig, ställa de frågor vi har och bara träffas lite nu när allt är över. Avslutet i Lund får bli någon gång i december, det känns dock viktigt att göra det.

Ha det bra!  // Christina


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har följt er resa ett tag nu, jag lider verkligen med er... Bra att du börjar kommar tillbaka till jobbet, bara tanken är ett stort steg. Ta den tid du behöver och börja inte med 100% dagar, gå dit någon timma bara och skynda långsamt. Det går inte ta några genvägar.

Tänker på er, ta väl hand om er.
Kramar

2006-11-07 @ 21:02:06
Postat av: Åsa

Det första av allting efter Noels död måste vara jättejobbigt, första julen, första födelsedagen osv osv.
Jag tror ändå att Noel följer med er på semester - med eller utan väska. Han finns hos er.
Håll ut... och ta en dag i taget.
Jag tänker ofta på honom och på er.
Styrkekramar Åsa

2006-11-08 @ 08:17:09
Postat av: Catarina Löv

Hej Christina. Tack för orden på bloggen. Jag tänker på er och kan någonstans känna den känslan att vilja packa en väska till. Det skulle jag också känt. Så fina bilder du lagt ut på bloggen, det är så bra att du/ni kan dela med er av det. För mig är vår blogg en livlina, kanske är det så för dig med? Man behöver orden att vila i. Nu regnar det, och idag ska jag till BVC med Vera; hon går upp 1/2 kilo i veckan. Bra mjölk säger BVC-Anki. Vi hörs av och känn ingen press i att höra av dig till alla. Allt har sin tid och det måste få vara så. Ta hand om varandra.
Kram Catarina

2006-11-08 @ 08:37:24
Postat av: Ingrid fr Tjörn

Hallå.
Djungeltelegrafen fr Pajala har varit aktiv igen och till mig har budskapet nått att ..
...vad är det för en dag idag
jo det är Elsas födelse dag
HURRA HURRA HURRA
Kram Ingrid

Postat av: Fredrik A

Grattis elsa :)

2006-11-09 @ 14:31:38
Postat av: Linda

Hej...fick tips av en arbetskamrat att läsa er blogg.....tårarna rinner nerför mina kinder...har egentligen inget att säga eller nån tröst....livet kan var såååååå orättvist ibland....Beklagar att Ni har mist er son.....
*kram* Linda

2006-11-09 @ 15:21:04
URL: http://aragon.blogg.se
Postat av: maria hirsch-lundquist

hej!
tänker på er så ofta, undrar hur ni har de... då e de bara att gå in & läsa er blogg - där du/ni alltid skriver så fantastiskt fint. förstår att de måste förfärligt att fortsätta utan er Noel - de finns inga ord...
men på ett eller annat sätt finns han nog alltid hos er...
hoppas att ni trots allt får en härlig resa till thailand.
gratta lilla elsa på hennes dag!
kram till er allihopa, från mej...
mia

2006-11-09 @ 16:11:43
Postat av: Mikael Ann Ellen Ida

Grattis lilla Elsa på din 1-årsdag! Hoppas att ni har haft en bra dag i dag. Vi önskar en skön och avkopplande resa. Vi hörs när ni kommer hem.
Kramar från oss.

2006-11-09 @ 19:13:18
Postat av: monica

Stort grattis till lilla Elsa på hennes 1års dag
från Lindbergs i By
Monica o Håkan

2006-11-09 @ 19:28:39
Postat av: Maria Buske

Grattis Elsa!!!

Hoppas mamma och pappa sjöng riktigt fint för dej imorse. Har tänkt på dej hela dagen och bodde vi inte så längt ifrån så skulle vi varit hos dej.
-
Resdagen börjar närma sig. Hur går det med packningen? Hoppas verkligen ni får det skönt och att ni kan njuta av semestern i Thailand.
Tack för ditt mail, jag hör av mig så fort jag vet ngt... nu är det mest en massa tankar.
-
Kram Maria

2006-11-09 @ 20:50:55
Postat av: Sofie B

Tänker på er allihopa. Grattis Elsa, härligt att fylla år, eller hur?

Du är så stark Christina, som i allt det svåra också orkar skriva om det. Hade jag varit i dina kläder hade jag antagligen inte orkat göra någonting, jag beundrar dig oerhört mycket. Jag önskar att det snart kommer en morgondag som känns en liten aning lättare.
Kram.

2006-11-10 @ 10:44:22
URL: http://sjiraffn.blogspot.com
Postat av: Jonna

Åk nu........njut av sol och värme,
bad och goa DRINKAR.
Njut av varandra.
Noel är med er hela vägen och myser med er!!!
Välkomna hem till kylan senare.
Kram Jonna.

2006-11-10 @ 19:13:57
Postat av: Christoffer

Hej jag skrev på eran förra blogg. Vad syn att Noel dog)= men vi vet att han är med er överallt.
Hälsa grattis till Elsa i efterskott.
Ha det så bra på eran semester Noel är med er.
Kram Christoffer Petersson.

2006-11-10 @ 19:37:27
Postat av: Bitte

Hallå vänner !Tänker ofta på er och är glada att ni har Elsa som kan ge er möjlighet att skratta trots att Noel inte finns längre.Tomrummet efter dom som dör försvinner aldrig men på nått märkligt sätt ser man så småning om det fina man fick vara med om-att lära känna dom(även om hans tid blev för kort)minnen man alltid har och allt dom lärde en.Att älska förbehållslöst.
Tappa inte bort varandra-håll kärleken levande !!
Höstkramar från Bitte

2006-11-12 @ 12:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback