Onsdag 4 oktober planeringen fortsätter...

I dag har vi träffat prästen Anders som ska hålla i ceremonin. Han gick igenom ungefär vad han skulle prata om och var han hade tänkt sig att musiken skulle vara.

Orgel vill vi inte ha utan vi vill ha gitarrmusik eftersom Noel älskade att lyssna på när morbror Johan spelade och sjöng för honom. Det blir Shirley Clamp "Jag fick låna en ängel", Eric Clapton "Tears in heaven" samt Noels egen sång som morbror Johan har skrivit till honom och sjöng på Noels dop. 

Vi har även träffat floristen och bestämt att vi inte vill ha några tunga, vuxna blommor och kransar. Det skall vara busigt, livfullt och spännande att titta på. Det blir något av mossa, orkideér, klängväxter och ljus.

Allt börjar att ta form och det känns som att vi har börjat hitta det som känns rätt för oss för att det ska bli en så fin dag som det bara går. En fin dag att säga "vi ses snart igen".

Elsa hon går mer och mer och är så mallig, förutom det så är hon mycket förtjust i att gunga och att titta på hundar med farmor.

I dag fyllde Fredrik 30 år, det blev inget större firande utan vi köpte oss en god smörgåstårta och han öppnade lite paket. (Smörgåstårtan har nog Johan snart ätit upp, han äter oss ur huset...).

// Christina

Kommentarer
Postat av: Julia

Har läst på Noels sida tidigare, ville bara skicka en kram och säga att jag tänker på er, trots att jag inte alls känner er.

2006-10-04 @ 20:47:00
Postat av: Ann-Helen i Kiruna

Tänker på er ofta och mycket. Det är fina låtar som ni valt till begravningen, dom passar jätte bra till en liten ängel som Noel.Jag ska tänka på er den 14:e och tända ett ljus för Noel. Gratta Fredrik på hans 30-års dag, många kramar till er alla /
Ann-Helen.

2006-10-04 @ 21:27:18
Postat av: Morbror Johan

Jag måste göra ett försök att dementera dessa illavarslande fruktansvärda ryktesspridning om att jag äter familjen Björnfot ur huset. Kan villigt erkänna att jag äter kanske någon kaka mer än de andra men inte mer. Jag är liten i maten och jobbar från det jag vaknar tills dess jag somnar. Spackla och måla. Vilket det ofta ska göras när jag är här. Vet inte hur det kommer sig? Leka med Elsa (bara skoj iofs och farmor drar ett stort lass med långa promenader), åka iväg och köpa smörgåstårta, köpa presenter eller titta på färg i butiken. Jag har dock inget emot detta och hjälper gärna min syster och Fredrik så gott jag kan. Jag och Fredrik har fortsatt deala ang. klockan han har som jag vill ha. Idag gav jag upp och han får min Gitarr i utbyte mot klockan. Envis jäkla norrlänning!

Är förundrad och imponerad över hur dessa två, tre med Elsa, håller ihop sig själva och varandra.

2006-10-04 @ 22:30:54
Postat av: Miriam

Underbara låtar ni valt, hoppas dagen blir som ni vill.

Kram.

Postat av: Anna-Greta

Så fint allt låter. Ni har en förunderlig styrka i dessa dagar att kunna och orka göra allt så eftertänksamt och personligt. Det blir en fin dag, den 14:e.
Vad härligt att få ha era familjer hos er - familjer som verkar ställa upp så fint och kan och vill stå er så nära.
Varma kramar!

2006-10-05 @ 08:49:21
Postat av: Ingrid fr Tjörn

I mina tankar kommer jag att följa Noel på hans
sista resa den 14 oktober.

Grattis Fredrik
Kram Ingrid

2006-10-05 @ 11:01:24
Postat av: Susanne

Grattis Fredrik!
Mata Johan. Han behöver det säkert;-)

Vackra låtar ni valt till begravnigen.
Ska tända ett ljus för Noel den dagen.
Har också betalat in en liten slant till Basse Stiftelsen. En stiftelse som startade här i Östersund till minne av Sebastian som dog för några år sedan i cancer. Pengarna som kommer in går till att göra sjukhusmiljön trevligare för barnen.
Kolla in på http://www.bassestiftelsen.se/index2.htm

Jonathan (min yngste son, 5 år) ska på kalas till sin bästis som fyller år den 14:e. Känns så konstigt att den enes lycka är den andres sorg.

Kramar till er alla
Susanne i Östersund

2006-10-05 @ 11:24:41
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Monica Ringqvist

Hej! alla ord känns så futtiga.. hittade er blogg för ett tag sen och jag är så gripen av allt med er goa Noel.. Jag är så ledsen att han inte kunde vinna över cancern. Min dotter har haft leukemi så vi har varit med om en del själva.. trots att hon verkar klara det.
Ni har valt underbara sånger till begravningen och jag log när jag läste om ert möte med floristen. Det låter så vackert! Och det är Noel väl förunnat att få ett så vackert avsked. Jag tror att han leker glatt med andra änglabarn och inte hinner sakna er tills ni får ses igen. Att tiden liksom inte är som hos oss..
Jag kommer att tända ett ljus härhemma för Noel den fjortonde.
Varma kramar Monica

2006-10-05 @ 13:07:12
Postat av: Tina

I lördags kom min min man Björn hem från Knytte som han varit på med vår Elin. Han berättade att de hade tänt ett ljus för Noel i början på Knytteträffen. Vi visste inte att er pojke var sjuk och jag tog mycket illa vid mig av att höra att ni har förlorat er lille Noel, trots att vi inte alls känner varandra. Björn var den som var mest på Knytte i våras eftersom jag var höggravid. Jag har läst på era bloggsidor och deltar i er sorg genom mycket tankar på er och er situation. Våra tankar kommer också särskilt att gå till er den 14:e.
Kram från Tina

2006-10-05 @ 13:19:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Nadja

Skönt att veta att ni har hjälp av era familjer. För som du säger så måste ju vardagen fortsätta men orken finns alltid inte, då är det bra att någon annan tar tag i de sakerna.

Det var härligt att se lilla Elsa då vi sågs sist. Hon är ju jätte go och så stor. Häftigt att få se henne gå sen. Hon är ju inte så gammal ännu. Max gick ju inte förrän han var 13-14 mån. Men nu springer han.

Massor av kramar /Nadja

2006-10-05 @ 14:19:18
Postat av: maria hirsch

hej!
ni verkar ha & vara en fantastisk familj.
efter att ha följt noel & er och fått läsa det som du skrivit här & på förra bloggen - så är man tacksam för det som man har. jag är faktiskt glad över att få snubbla & stiga på leksaker...
jag kommer att tända ett ljus för noel den fjortonde.
grattis i efterskott - fredrik björnfot.
vi tänker så mycket på er - kramar till er allihopa.
mia

2006-10-05 @ 22:10:58
Postat av: Gunnel o Anders

Hej!

Och Grattis Fredrik! Eftersom Johan håller på äta er ur huset, har han väl fått den energi som behövs för att ha en uppvisning för Er när det gäller dans, han fick ju lektioner under tiden han var i Kina eller hur? Men förresten han jobbar nog hårt också.
Vi tänker på Er, i morgonväll kommer Barbro o Bengt till oss. Kramar till Er alla Gunnel o Anders.

2006-10-05 @ 22:13:45
Postat av: lena

Hej
Jag har läst noels sida för min lille bror rekomenderade mej att läsa den. Jag ville bara säja att jag tänker på er mycket fast jag ej känner er.

2006-10-06 @ 13:35:33
Postat av: Mia

Stort GRATTIS Fredrik, välkommen upp i den mogna åldern. Det måste vara så otroligt chockartat att se sitt lilla knyte i lilla kistan.Tappar nästan andan vid tanken.Vad fint ni tänker runt begravningen,det är ju Noels dag...saker han tycker om.
Wilma hälsar till Elsa.
kramar till er alla . Mia, Jonas o barn












,,,,,,,

2006-10-06 @ 15:49:13
Postat av: marlen nils alice o axel

Ett stort GRATTIS nu har du oxå blivit stor lilla kusin....Puss o kram i efterskott...

2006-10-07 @ 21:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback