Tisdag 17 oktober

Elsa & F Kyrkogården

Min älskade dotter och min älskade man på kyrkogården. Vårt älskade änglabarn, som är så otroligt saknat, det här är en bild från din blivande viloplats. Vi besöker den varje dag och ser till att alla vackra blommorna från i lördags mår bra och att det ständigt brinner ett ljus för dig, hos dig. Det går inte en dag, en minut, en sekund utan att jag vill åka och hämta hem dig, blåsa liv i dig och värma dig, jag önskar så att du fanns kvar här hos oss!

Nu har alla åkt hem och vi är bara tre kvar, i vår familj, i vårt hus, i Sandsbro. Vi har kanske inte hunnit förstå vad det innebär ännu eller också gör det alldeles för ont för att ta in... jag vet inte. Det känns dock viktigt för oss att få vara själva, att få sörja i vår takt och på vårt sätt, med inslag av bra stunder emellanåt. Elsa är ju den som hela tiden påminner oss om att livet är till för att leva, vi får sörja vissa stunder och glömma lite andra stunder, parkera sorgen.

Vår första dag ensamma utan våra familjer har vi tillbringat mycket utomhus, prommis, gungat i två lekparker, tvättat av alla leksakerna och ställt undan inför vintern, handlat på ICA och varit på kyrkogården. Dagarna går men de är fortfarande väldigt långa och vi är otroligt trötta hela tiden, det hjälper inte att sova. Det är en inre trötthet som förmodligen inte kommer att släppa i första taget.

Psalmerna var nummer 799, det är svårt att mista en vän, av Gullan Bornemark samt Psalm 730, må din väg gå dig till mötes, från Irland. De är väldigt fina.


// Christina 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!

Jag har också varit vid graven varje dag. Det känns skönt att gå dit en liten stund och alla se de fina blommorna och de tända ljusen. Noel är hos oss hela tiden och vi pratar mycket om honom. Ljuset är tänt hemma hos oss varje dag.
Kram på er!

/Lotta

2006-10-17 @ 22:25:03
Postat av: Anna Bromberg Stolt

Jag och Halldor tänker på Er väldigt ofta. Tittar och läser det Ni skriver.Det gör så ont..
Den senaste bilden på Fredrik och Elsa är jättefin!
Var rädda om Er!
Jättekram
Anna.

2006-10-17 @ 22:46:34
Postat av: maria hirsch

hej!

det går inte att förstå vad ni går igenom - det smärtar en att bara läsa om det. var rädda om er & varandra.
kram på er allihopa.
mia.

2006-10-17 @ 23:14:54
Postat av: sarah browne

jag vet att det inte känns så, men ni är verkligen världens starkaste och modigaste. att behöva leva vidare utan sitt lilla barn är helt ofattbart grymt och måste kräva omänsklig styrka. inte konstigt att dagarna är långa och fyllda av trötthet. tack för att du orkar dela med dig av ditt liv till andra och för att vi fick lära känna noel lite grann genom hans blogg. och tänk ändå vilken lycka att ni har er lilla elsa. snusa henne i nacken och håll om din man och vet att det finns många här ute som, även om vi aldrig har träffats, tänker på er. kram.

2006-10-18 @ 10:37:43
Postat av: Ann-Sofie W

Finner inga ord för att förmedla vad jag känner för er och er familj. Tänker på vad ni går igenom. Det ofattbara.....
Kram Ann-Sofie

2006-10-18 @ 15:05:58
Postat av: Nadja

Vill bara säga att jag tänker på er. Vet att det känns tungt att någon annan säger att man är stark, när man själv inombords är på gränsen till sammanbrott. Men jag vill bara säga att jag upplever dig som en väldigt varm och stark person. Du har en inre styrka som göra att du klarar detta. Sen hjälper säkert Elsa och Fredrikt till med att göra att den styrkan kommer fram. Ni är verkligen fina ihop. Så glad att ni har varandra.

Jätte fint kort på Elsa och Fredrik.

Hemma tänder vi ett ljus för Noel. Barnen och jag ska till hans grav och även där tända ett ljus.

Massor av varma kramar Nadja

Postat av: monica

Christina!
Jag har inte träffat dej sen du var liten, men minns dej så väl! Känner så med dej och din familj, kan bara ana hur stor tomheten är..... Er lilla Elsa är så fin, och vilka fina bilder du delar med dej av! Skulle önska jag kunde ge någon tröst till er alla!
Kramar från Monica o Håkan

2006-10-18 @ 16:24:06
Postat av: Katrin

Hej

Ville bara skriva en rad så du vet att jag varit in och läst. Jag tänker på er väldigt ofta.

Kramar till er alla
/Katrin

2006-10-19 @ 14:08:39
Postat av: Maria Buske

Hej på er!!

Vi tänker på er dagligen och undrar hur det går för er... Kollar in er blogg lite nu och då och vill som Katrin skriva en rad och tala om att jag varit här.

Många kramar Maria

2006-10-19 @ 20:40:02
Postat av: Ann-Christine.P

Det gör så ont att läsa. Alla andra oroligheter känns så futtiga. Jag tänker på er så mycket.
Känn värme och stöd från oss som finns på avstånd.
Var i domkyrkan i torsdags och tände ett ljus för Noel. Lördagen var tankarna hos er hela dagen.
Stor BAMSEKRAM.

2006-10-20 @ 09:08:46
Postat av: Anna-Greta

Tänker varje dag på er och på den vackra och personliga begravningen. Allt är så svårt att ta in och förstå och det är dessutom svårt att skriva om det. Alla som på något sätt känner er har säkert var och en ett behov av att uttrycka sin egen sorg eller tankar för Noel, men det är inte alltid så lätt. Vi är många som beundrar er styrka att skriva, som ni gör på bloggen.
Jättefint kort på Fredrik och Elsa och de fina blommorna på viloplatsen.
Styrkekramar för framtiden... Vi ses.

2006-10-20 @ 10:42:40
Postat av: Anna

Vilken vacker bild, och vilka vackra ord om saknaden efter ett älskat barn. Jag hoppas att ni kan finna styrka hos varandra, alla tre.

/Anna

2006-10-20 @ 11:59:18
Postat av: Cissi (klasskamrat med Fredrik)

Hej,
jag tycker ni är så starka som orkar skriva här inne och delge lite av er vardag till oss. Jag kan inte förstå vad ni går igenom men jag kan tänka på er och be er ta hand om varandra (vilket ni verkar göra). Grattis i efterskott Fredrik. Vackra kort ni lagt in. Kramar till er alla tre/ Cissi

2006-10-20 @ 12:32:44
Postat av: Tina

Den här bilden säger så mycket. Er underbara dotter som ser så lycklig ut att vara i livet, bland blommorna, nära sina föräldrar. Och din man som vid första anblicken ser ut som en "vanlig pappa". Men med vetskapen om att han är en änglabarnspappa så ser man riktigt på fotografiet att han har en tyngd på sina axlar och en djup sorg i sin blick. Känner er inte, men tänker ofta på er.

2006-10-21 @ 20:42:02
Postat av: Eva

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, inget som hjälper er iallafall.
Vi känner inte varandra men jag är övertygad om att ni i familjen som finns kvar har flätats samman starkare än någonsin av denna händelse. Håll fast vid varandra och även om det känns fruktansvärt just nu, var glada över att det var just ni som fick leva med Noel den stund han hade på jorden.

2006-10-24 @ 20:39:20
URL: http://blog.baramin.se/malm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback