Tisdag 24 oktober

I dag är det 1 månad sedan Noel gick bort och det känns som evigheter sedan men ändå så nära. Ni ger tröst alla ni som skriver till oss på bloggen, i vanliga brev/ kort , e-mail, vi känner verkligen att ni finns där, tro inte annat! På något konstigt sätt så känns sorgen inte lika tung när vi kan dela den med alla er, oavsett om vi känner varandra eller inte.

Aldrigheten tycker jag var ett bra ord Carin, ett bra sätt att beskriva känslorna och saknaden. Jag börjar så smått titta till alla er som jag inte känner, och vem vet, en dag orkar jag skriva ett litet hej när jag varit in på er sida.

Elsa och jag har varit supersnuviga några dagar men har nu piggat på oss och i går hade vi faktiskt en bra dag både jag och Fredrik, så vi tog bilen in till stan på förmiddagen. Vi hittade en fin lykta att sätta på graven, ljusen slocknar så lätt av allt regn annars. Fredrik köpte ett par jeans, Elsa några sockar och sist men inte minst kom vi hem med en bokad resa till Cha Am i Thailand om 3 veckor! Vi ska åka dit och bara vila själen, äta god mat och frukt och bada i massor. Noel hade älskat att åka dit eftersom han var som en liten fisk, älskade att bada. Nu får han vara med inom oss.

I dag regnade vi inne på förmiddagen, vi sov i omgångar, men efter lunch ryckte vi upp oss och gick ut. Jag tog en långrunda i skogen och de andra två tog en cykeltur till lekparken för att sedan äta muffins hemma hos Hannes. Elsa tyckte det var väldigt gott!

Vi har bra dagar och vi har dåliga dagar men vi försöker att ha ett litet projekt varje dag. Eftersom krafterna inte är så stora så blir det små projekt. Laga mat har vi inte gjort sedan alla åkte... som tur var så fyllde de frysen åt oss tillsammans med ett par vänner så vi kokar lite ris eller potatis bara till! Skönt!!

Sov Gott!   // Christina


Kommentarer
Postat av: Anna

Ni skriver så fint om Er sorg - och jag tror att det är väldigt sunt att få sörja och även dela med sig av sin sorg.
Tycker även att det var ett klokt beslut att resa bort ett tag och bara vara tillsammans med familjen - för Noel följer Er vart Ni än går, i Era tankar, Era hjärtan och Era sinnen så varför skulle han då inte även följa med till thailand?!!
Ni har en liten vacker skyddsängel som vakar över Er dag som natt...
Ha en fin vecka och var rädda om varandra!
Kram Anna

Postat av: Pernilla johansson

sen jag vaknade i morse och kom på vad det var för dag så har jag tänkt extra mycket på Noel och på ER...
Va skönt för er att komma iväg på en semester, det är ni väl värda alla tre.
tänker på er
kramar från pernilla

2006-10-24 @ 21:36:27
Postat av: Jonna

Lämnar en mjuk och stor
Jonna kram till er alla.

2006-10-25 @ 08:55:14
Postat av: Ingrid fr Tjörn

Jag hoppas resan gör Er gott.
Ha det kram Ingrid

2006-10-25 @ 09:07:46
URL: http://[email protected]
Postat av: Åsa

Solen skiner här utanför fönstret - en jättevacker höstdag här i Skåne!
Tänker på er Noel, som säkert hjälper till att blåsa höstlöv som virvlar i vinden!
Stor kram från Åsa

2006-10-25 @ 11:28:16
Postat av: Malin Klingh

Vill sända en tanke och tala om att jag och min familj följer er genom dina ord. Som någon annan skrev så hjälper dom mig att verkligen se på vardagen med en tanke om att vilken tur vi har och vad mycket vi kan göra idag, att inte se till "allt" som inte ät tipp-topp utan till våra möjligheter. Hoppas er resa blir bra det är iallafall en fantastisk miljö att vistas i . Tack för orden ni ger oss.
Kram Malin i Gnarp med fam.

2006-10-25 @ 11:41:17
Postat av: Nadja

Vad skönt att höra ni hittat en resa. Thailand låter ju jätte härligt. Min lillebror var där i början av året och de tyckte det var helt fantastiskt vackert där.

Vill också tacka för att vi får ta del av ert liv via bloggen. Det ger även oss mycket. Tänker på er ofta och då är det skönt att kunna gå in och läsa om hur ni har det, titta på bilderna...

Vi tänder ett ljus för Noel varje kväll då vi äter middag.

Kram Nadja





Kramar Nadja

2006-10-25 @ 14:04:12
Postat av: Monica

Det är rätt i vad du skriver att det finns bra och dåliga dagar.Idag känns det lite lättare att både andas och se allt från en liten ljusare sida när solen skiner. Var på Hovshaga idag på förmiddagen, vi väntar på Linns gravsten och hoppas att den ska komma innan allhelgonna helgen, det känns så viktigt för oss att den kommer just till den helgen. Ta vara på varandra, så får vi ta en dag i taget. Kul att ni ska åka till Thailand, vi åker hela fam den 24 november i 2 veckor, vi kanske syns, vem vet....Kramar från Linns mamma

2006-10-25 @ 15:56:28
Postat av: Nettan

I ordet sorg ryms så mycket och jag tycker att ni gör helt rätt som lever här och nu och har små vardagsprojekt att pyssla med. Önskar att det fanns något mer jag kunde skriva till er nu efter en månad men tyvärr så har jag efter ett dubbelt pass på praktiken tappat förmågan att formulera mig!

Önskar er allt gott

Kram
Nettan

2006-10-25 @ 17:20:16
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: Britt i Hudik

Det är ofattbart att det redan gått en månad. Tänker på er nästan varje dag och på hur det går för er. Hoppas verkligen att ni får det skönt i Thailand och att ni kan få vila era trötta själar ett tag. Lilla Elsa är jättefin och hon kommer att hjälpa er att finna livsglädjen igen.

Många kramar från Britt och flickorna

2006-10-25 @ 19:26:18
URL: http://[email protected]
Postat av: Tove

Kram till er

2006-10-25 @ 21:47:26
Postat av: Susanne

Skönt för er att komma iväg en tid och bara få vila upp er. Mysigt också för lilla Elsa att få sand mellan tårna och bli så där opysslad som jag hört att barn gärna blir i Thailand:-)

Tänker på er med jämna mellanrum. Nästan varje dag, då jag har en länk till Noels sida på min blogg.
Tittar in då och då, och det är skönt att få läsa om ert liv även nu efter Noel är borta.

Som du skriver så är det små små steg. Men de små stegen räknas också!

Ha en underbar resa och ta hand om er och lilla vackra Elsa!
Kramar
Susanne i Östersund

2006-10-26 @ 07:01:19
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: anki

Sitter här i Sälen och bickar upp mot ett lätt snötäcke över fjällen, det är så vackert! Det är de små sakerna i vardagen som jag provar att fånga och ta till vara på..
Igår läste jag ur boken "flickan med de röda skorna" och tårarna bara rann.
Vad skönt med en resa till Thailand, det blir nog balsam för era själar! Kajsa och Maja längtar efter snön, en morgon sprang de ut i nattlinnen för att KÄNNA på snön.
Ta hand om er! Vi tänker på er!
Kram Anki, Fredrik, Kajsa och Maja

2006-10-26 @ 09:37:23
Postat av: Lena i Hudik

Önskar er en riktigt bra vecka i Thailand.Kram Lena i Hudik

2006-10-26 @ 14:54:32
Postat av: Birgitta R

En hösthälsning till er. Tänker på er varje dag, går ofta in på bloggen och läser hur ni har det. Hoppas ni får en fin resa till Thailand.
Kramar i höstrusket från Birgitta R

2006-10-26 @ 21:36:49
Postat av: Maria Buske

hej hej!!

Sitter och tittar på skivan som Bengt var in till Thomas med idag. Tack så mycket!! Det är med ett leende som jag minns stunden på badet... Det är bara såå ledsamt och tragiskt att det inte kommer att upplevas igen. Inte med Noel, men jag hoppas och tror att Elsa kommer att kunna leka Haj hon med så småning om.
Hoppas verkligen att ni får en bra resa. Sol, bad, god mat och lite massage på stranden hoppas jag gör er gott, Stina & Fredrik.
-
den 24:e här var lite annorlunda mot hos er och så måste det ju vara nu. Simon blev hur glad som helst för bilen och gubbarna!! Och han berättade att det var Noel som hade valt det!

vi har varit snuviga här hemma, mest JOnathan som hållit på i snart två veckor. jag tycker det står 11 under näsan mest hela tiden. Han kan inte gå längre!! Han springer..och klättrar. En dag hade han öppnat skafferidörren och kom dragandes på en limpa. Undrar om han var hungrig?! Det kanske låter som om han gör vad han vill, men så är det inte. Det är bara det att jag inte hinner med honom alltid, den lille illern ;)

Krama om familjen och speciellt lilla Elsa, nu när hennes stora dag närmar sig med stora steg.
Jag ringer någon dag.
Kram Maria

2006-10-26 @ 22:28:05
Postat av: Ann-Britt

Hej!
Tänker på er och skickar många varma kramar till er.

2006-10-28 @ 18:59:01
Postat av: Anonym

Hej!
Det låter som en mycket bra idé med en resa till solen. Hoppas att Elsa är lika sugen på bad som Noel var. Jag minns så väl en helg i poolen på jobbet när Noel kastade sig handlöst ner i vattnet och kallt räknade med att mamma skulle fånga upp. Mina barn - kanske även de äldre - hade flytvästar på sig den gången vill jag minnas..... De är fortfarande inte riktigt kompisar med badhusvatten. Och så har de dessutom en harig mamma!
Vi tänker så ofta på er och nu önskar vi er en skön resa till härligt badande med Elsa och med Noel inom er.

KRAM från Greta

2006-10-28 @ 23:03:08
Postat av: Ann-Sofie W

Hej!
Har just varit ute och "höstat" lite i trädgården här i Sandsbro. En vacker höstdag efter allt regnande och blåsande. Vad skönt för er att åka till Thailand och koppla av lite från vardagen. Vi och 2 andra familjer åker den 22/12 dit och ska vara där en månad.
Ha det så bra. Kram Ann-Sofie

2006-10-29 @ 15:03:11
Postat av: Dakota

jag önskar er en underbar semester i Thailand!
/ Dakota

2006-10-30 @ 19:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback