Måndag 16 april

Tiden går och det var länge sedan jag hade någon inspiration att skriva. Det varma vädret och de ljusa kvällarna gör att datorn inte känns lika lockande!

Det har så klart hänt mycket sedan sist men det vi ägnat mest tid åt är nog att njuta av värmen och fixa och dona i vår trädgård, plantera blommor, nya häckplantor, kratta, plocka pinnar, olja möbler eller sitta i sandlådan och gräva med Elsa.

Fredrik och min pappa har bytt 10 stycken fönster på nedervåningen under påsken, ett superjobb! Allt är klart på utsidan men inga lister är målade och spikade på insidan, det får bli en regnig dag. Mamma fyllde vår frys med bullar och fixade färdigt en soffa som hon klätt om åt oss. Tanken är väl att vi ska vara piggare när vi fått hjälp i en vecka men nu är vi helt slut av allt arbete :-). Det är skönt för då sover man bättre.

Jag har varit i Värnamo på en första träff med en förening som heter VSFB - Vi som förlorat barn, se länk till höger, i den föreningen är alla föräldrar som förlorat ett eller flera barn välkomna oavsett ålder på både föräldrar och barn. Det var en jobbig kväll samtidigt som den var mycket givande. Kika gärna in på deras fina hemsida.

Fredrik jobbar nu 50% och jag jobbar 25% sedan den 1/3. Den 1/5 skall jag gå upp mot 50% och förhoppningsvis så går det bra. Det största problemet är fortfarande koncentrationen, jag kan endast fokusera kortare stunder på diskussioner och långa texter som ska läsas, men jag tror väl att det ska bli bättre så småningom med lite övning.

Elsa växer och mår bra, det kommer fler och fler ord och hon försöker härma det vi gör och det vi säger. Hennes absoluta favoritsysselsättning just nu är att vattna blommorna med sin vattenkanna... tyvärr vattnar hon bara en enda (den dränks nog snart) samt sig själv förstås! En del gester och miner är så otroligt likt hur Noel gjorde att man för ett ögonblick ser honom skymta till innan det blir Elsa igen.

image45
Elsa och mormor bakar bullar....

image46
En liten tvätt av tre-hjulingen.

image47
Påskliljorna blommar för fullt hos Noel!

// Christina

Kommentarer
Postat av: Åsa i Malmö

Så fint på graven och så fina bilder av Elsa. Tänker på er ofta och mycket. Kramar och tankar till er.

2007-04-17 @ 07:59:30
Postat av: Linnéa (Josefs mamma)

Hej! var bara tvungen att kommentera efter att ha läst ditt inlägg. Jag förlorade min son i en hjärntumör för snart 2 år sedan. Nu pluggar jag på 100% igen, och jag känner så igen mig i vad du skriver. Koncentration, minne och sådant är så nedsatta och påverkade av det intensiva sorgearbetet som kroppen går igenom. Nu tycker jag ibland att det känns bättre, men det hänger verkligen i. Och det är det ju ingen utomstående som nånsin tänker på, eller frågar hur det går med det...!
Så jag skickar en liten uppmuntran till att försöka stå ut, och göra så gott du kan bara. OCh som du säkert redan hört tusen gånger: Det kommer ta tid!
Ps: vad påskfint Noel har det! kram från mölndal

Postat av: -anki i lund

Hej Christina. Tack snälla för att jag fick besöka graven häromsistens. SÅ gott att få se Dig och kramas lite. Elsa är som vanligt sötaste Tjejen i världen. En stor kram till er alla! -anki

2007-04-17 @ 18:39:41
Postat av: Jessica

Va fina bilder. Den vid graven är så underbar.
Tan hand om er!
Kramar Jessica

2007-04-17 @ 20:43:15
Postat av: Pernilla

Hej Christina, jag skrev en hälsning hos dig för ett tag sedan. Jag har förlorat en nära vän i en bilolycka och min hund är kullbror till Gurkan. Min vän dog på vägen mellan Värnamo och Bor. Det hade gått drygt fem timmar sedan vi lagt på telefonluren när hennes liv tog slut. Den tredje april var det årsdagen. För ett år sedan bodde jag i norrbotten. Fyra dagar efter hennes död hittade jag en utbildning i Växjö som bara kändes helt rätt. 4½ månad senare blir vi smålänningar.
Hon fick aldrig veta att jag kom hit.
När jag ringde på hennes mammas dörr 3:e april 2007 önskade jag att tiden kunnat spolas ett år tillbaka. Att jag fått överraska Martina utanför hennes dörr efter vårt telefonsamtal den dagen.
Medan vi fikar och pratar innan vi ska åka upp till graven så berättar hennes mamma Britt om ett möte hon varit på för föräldrar som förlorat sina barn. Hon berättar särskilt om en kvinna som gjorde sådant starkt intryck på henne. Ganska snart kommer vi fram till att den kvinnan måste vara Du. Som jag också blivit berörd av genom din blogg och skrivit en hälsning hos. Genom din sida hittade jag vidare till en dikt som jag skrivit ut på ett kort till Britt tidigare. Ibland är världen allt konstigt liten.
Många kramar

2007-04-17 @ 21:04:26
URL: http://pi-lah.com
Postat av: [email protected]

Hej på ER!

Nu var det länge sen, vi har varit till L.A.en mån hos Kiki med fam, men det vet du, vi hade det bra men det går ju så fort, i juni kommer dom hem och jag längtar som du förstår, vi har varit till Barbro Bengt och fikat ikväll, mysigt som vanligt.
Vilket fint kort på Elsa vid graven och fina tröjan som mor-mor stickat. Tänker på Er ofta, ofta.

Kramar Gunnel

2007-04-18 @ 21:44:43
Postat av: [email protected]

Hej på ER!

Nu var det länge sen, vi har varit till L.A.en mån hos Kiki med fam, men det vet du, vi hade det bra men det går ju så fort, i juni kommer dom hem och jag längtar som du förstår, vi har varit till Barbro Bengt och fikat ikväll, mysigt som vanligt.
Vilket fint kort på Elsa vid graven och fina tröjan som mor-mor stickat. Tänker på Er ofta, ofta.

Kramar Gunnel

2007-04-18 @ 21:45:04
Postat av: Maria

Hej Hopp!!

Hoppas ni har det bra i vårsolen! Alltid lika kul att se bilder på Elsa. Hon växer om sig hela tiden tycker jag. Tänker ofta på er och undrar hur det går på jobbet etc...

Varma kramar Maria

2007-04-18 @ 22:43:49
Postat av: Tova&Lovisas mamma

Hej,
Vad kul att höra från er igen... Har hittat hit från Alfons blogg .Har Läst allt om er och er underbara Noel. Varmaste tankar till er.

Kram Mahlin

2007-04-19 @ 14:38:13
URL: http://tovalovisa.blogg.se
Postat av: Tezz

Hej där!!
Hoppas ni
har en skön
helg , lägger in en länk här till Tobias sida.
http://www.tobiasfond.se
Må gott
Kram Tezz

2007-04-21 @ 19:06:14
Postat av: Catarina Löv

Hej Christina och Fredrik. Vi tänker på er idag, 7 månader "utan" Noel. Nu vet vi hur sorgen och saknaden är, på vårt sätt, och skickar stora tröstande kramar till er. Elsa är fin och stor på bilderna. Sköt om er så gott det går, och ring gärna om ni orkar. Catarinas mobil: 0734-132529 Stor kram till er alla tre!

2007-04-24 @ 12:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback