Den 2:a advent... julförberedelser?

Vi har tagit fram lite ljustakar och satt granris ute i blomlådorna men mer än så blir det nog inte... det där med att ta det lugnt med renoveringen i december har redan gått åt pipan! I dag rev vi innertaket på halva nedervåningen, hittade 2 döda möss och massor av musbajs. Mysigt värre var det.
Anledningen till att taket rivs är att vi ska sätta spotlights i köket, hallen och "korridoren" bort till lekrummet. Det måste vara klart då vi ska sätta in vårt nya kök i påsk. Vi skrattade lite när vi tittade oss omkring och insåg att våra julförberedelser inte ser ut som alla andras i år :-). De flesta städar, bakar och gör fint, vi bara river... Men eftersom julen mest känns jobbig så fortsätter vi med vår medicin, att jobba med kroppen, funkar bra!

Elsa har slutat äta välling och ska ha "macka och mölk" på kvällen i stället och nästan jämt vill hon springa runt "foffe-fis" (naken-fis). Tydliga tecken på att hon närmar sig trotsåldern dyker upp titt som tätt och hon är en ganska bestämd ung dam.

image101
Plastdraperi mot vardagsrummet för att slippa det värsta dammet från gipsskivorna.
image102
Min dammiga man i högsta hugg.

// Christina

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Oj, vilket jobb! Men ganska kul, när man ser resultatet :)
Kram,
Ulrika

Postat av: Farmor o Farfar

Det känns bra att Ni har energi att reparera huset ( men det där med mössen var inge vidare) Det får Mig att tänka på vad Noel sa: Jag o Pappa Skall lägga nya golv i huset,men mamma o lillasyster får inte vara med för dom ramlar igenom golvet. Noel var så mån om sin famj o huset i Sansbro.Han tänkte så mkt fast Han bara var 3 år. Jag önskar man kunde hitta ett julrecept o vrida tiden tillbaks o slippa känna denna sorg o saknad. Kram till Er fr Farmor

2007-12-10 @ 04:26:17
Postat av: sanna

valdigt ofta ar jag inne pa er sida och laser, och ofta, ofta finns ni i mina tankar. jag skickar styrekramar pa morgonkvisten. ta hand om er.

2007-12-10 @ 07:19:50
URL: http://montecore.blogg.se
Postat av: Åsa i Malmö

Åh, vad jag önskar som "farmor". Ta hand om er. Varma kramar och tankar till er.

2007-12-10 @ 10:27:15
Postat av: ann

Ni är så beundransvärda.

2007-12-10 @ 20:47:52
Postat av: Niclas i Mölnlycke

Hej på er!
Skitsamma om det är avsnö eller gipsdamm! En vit jul får ni ju i alla fall.
Det är nog som ni säger och med viss egen erfarenhet, renoveringsarbete kan hjälpa till att bearbeta andra saker och känslor i livet. Kämpa på.
Säg till så försöker vi ordna så vi kan hjälpa till med något stök framöver. Flytta stugan var ju kul...

2007-12-10 @ 21:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback