Söndag 2 december

Elsa har fyllt 2 år, hon blir så stor vår lilla tjej. Tårtan var nog det bästa, hon älskar tårta. Kusinerna kom från Göteborg och vi hade en bra helg med full fart. Niklas utnyttjades till att gräva och flytta lekstugan som vi fått av grannen, nu ska den bara fixas också, det blir nog till sommaren... Övriga grannar fick också rycka in för att hjälpa till med knuffandet och flyttande av stockar. Mysigt ser det ut där den står vid muren i alla fall.

November har varit en bra månad men ju närmare december vi har kommit desto tyngre har det blivit... Noel saknas, saknas, saknas! Jag skulle så gärna känna lusten att baka pepparkakor, lussebullar, leta julklappar till familjen och allt som hör julen till, men det känns inte så roligt! Det är ju med Noel jag vill göra allting, det är med honom jag vill baka och leta julklappar till lillasyster. Elsa är inte så intresserad av julen, mest pga att hon inte förstår vad det handlar om, nästa jul däremot blir det nog både önskelistor och julkalender.

Noels sista jul var strax innan han fyllde tre år och då hade han önskat sig en tvättmaskin, det var det enda som stod på önskelistan och det fick han ju så klart.... Det var första gången som han förstod att man kunde önska sig saker. Tvättmaskinen använde han hur mycket som helst och allt från strumpor till nappar tvättades där i, den fungerar fortfarande och Elsa leker med den ibland.

Det kan fortfarande kännas overkligt att i stället för att hämta honom på dagis efter jobbet så åker jag till graven, det är helt absurt! Det är helt fel och kommer alltid att vara helt fel!

Sköt om er och stressa inte för mycket, det blir jul ändå!

// Christina


image98
Här kommer den rullandes...
image99
Elsa blåser ut ljusen.
image100
Martin och Anna, värdens bästa och busigaste kompisar!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad kul att hon får en lekstuga, jag har tagit hem den jag hade när jag va liten. Barnen har så kul i den å jag använder den på vintern till krukor å utemöbler.

2007-12-02 @ 22:34:45
Postat av: sanna

skickar styrkekramar och varme ut i natten. ni finns ofta i mina tankar.

2007-12-03 @ 01:41:35
Postat av: Connie

Vilken fin tårta Elsa fick och lekstugan blir ju fin. Ha en bra jul,KRAM

Postat av: Anonym

Hej på er!!
Skickar ett fång med lite sena grattis kramar till eran prinsessa!! Mysigt med en lekstuga ,flickorna har en som de stor trivs i.Här i Sälen har vi nu verkligen fått vinter, det är tok mycket snö och vi storm trivs!!Kajsa och Maja har också kommit på att man kan önska sig något av tomten, Maja önskar sig en traktor och Kajsa en prinsess termos..
Massor av kramar till er från fam. Heikki/ Joelsson

2007-12-03 @ 22:40:14
Postat av: Maria i Vagnhärad

Oj vad stor hon har blivit och så söt.
Tänker på Er.
Kramar.

2007-12-06 @ 09:25:27
Postat av: Susanne

Så fin lekstuga till Elsa! Kommer säkert vara uppskattat!
Ni får lite julstämning och värme skickat från mig!
Hoppas ni får en trevlig jul ändå!
Susanne

2007-12-09 @ 20:00:09
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback