Måndag 19 februari

Min kurator Lisa ska ordna en ny handläggare på FK åt mig, hon tyckte absolut inte att jag skulle prata med den människan igen! Skönt att slippa röja i problemet själv och skönt att få hjälp, tack Lisa!

Elsa har en förkylning precis som många andra just nu med feber och rinnande ögon och näsa. Hon sover dåligt och vi har delat upp natten i två skift - Fredrik tar fram till 03:00 och jag efter det. Jag tror att jag fick det klart sämsta passet men på så sätt kan man ju sova någon timme sammanhängande i alla fall. Man tycker att man ska vänja sig vid att sova lite, när Noel var sjuk var vi ju uppe mycket på nätterna... men det verkar inte som att det hjälpte. Vi blir lika trötta ändå.

Anna - Man ska inte gå och oroa sig för vad som kan hända sina barn, ta vara på den tid som finns och lev just nu! Njut av de små vardagliga sakerna och fundera inte så mycket på framtiden man kan ändå inte göra så mycket åt den.

Nu är det snart dags att packa väskan för vasan, det blir tåg till Stockholm och bil med Ann därifrån. Stuga har vi fått låna av Helena, där är värmen på och det är skottat, kan inte bli bättre.
Ann - startgrupp 6
Lotta - startgrupp 8
Christina - startgrupp 8
Katrin - startgrupp 12

I lördags hade mina föräldrar med vänner en fest med 3-rätters middag och dans. I vanliga fall får alla betala för sitt kuvert. I år fick alla betala också, men pengarna skänktes till Barncancerfonden. De fick ihop 5000:-, superbra!

// Christina

Kommentarer
Postat av: Maria Buske

HEJJA LISA !!!

2007-02-19 @ 14:01:38
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vad bra att du byter handläggare, man skall inte omge sig med såna personer som ger en negativ energi.

Lycka till på Vasan, Noel sitter nog och hejar på dig.

Kramar ifrån Maria.

2007-02-19 @ 17:43:38
Postat av: Kerstin

Jag är så glad för din skull att Lisa hjälper dig, så du kan lägga den hemska människan bakom dig.

Tack till dina föräldrar för det fina bidraget till barncancerfonden!!! :)

Lycka till med vasaloppet*****hoppas snön är bra

2007-02-19 @ 19:44:50
Postat av: Anna

Men vad bra!!! Skönt att kuratorn kunde fixa det då faller det väl i alla fall en börda från dina axlar.
Vad smart att göra så med middagsbjudningen, kanske man skulle fixa till en liten fest och alla som kommer får betala in en slant!
Säger lycka till igen!

Kram Anna

Postat av: Jessica

Vilken bra ide som dina föräldrar gjorde. Lycka till med vasan å den nya handläggaren. Det kan ju inte finnas mer såna puckade som den förra.
Ha d bra

2007-02-19 @ 21:15:29
Postat av: Maria J

Vad bra att ni får byta handläggare. Man ska inte behöva lägga sin kraft på dumma människor. Jag brukar tänka att detta är en person som mår mycket dåligt själv, annars behandlar man inte andra på det viset. Fast det bästa är nog att inte tänka på dem alls.
kram Maria Johansson

2007-02-20 @ 08:41:35
Postat av: Ann Mikael Ellen Ida

Vad ledsen man blir när man läser om handläggare som inte har någon mänsklighet i kroppen. Hoppas du får byta till någon annan med en gång och att den du haft får veta hur illa hon behandlar människor i stor sorg.
Lycka till i vasaspåret! Jag (Ann) har en dröm om att någon gång åka men vi får se när det blir.
Ida sa i går att hon tycker att Elsa ska komma och hälsa på oss (och ni också förstås!). Vi hörs någon gång efter vasan så kan vi ses om ni känner för det. Lycka till än en gång! Kramar från oss

2007-02-20 @ 16:55:01
Postat av: mamma o. pappa

Till Anna och Jessica! Det är så enkelt att ordna en sådan fest. Vi hade dessutom en matsponsor vilket gjorde att bidraget till cancerfonden blev så stort. Trevliga människor, en lagom stor lokal, billig hyra och dans till CD-spelare. Det blir en toppenkväll. Stort tack till våra medarrangörer Greta och Kåge och tack till alla er som ville vara med på festen! Barbro och Bengt

2007-02-20 @ 21:08:24
Postat av: Anna-Greta

Lycka till i spåret till er alla som jag känner. Jag skall tänka på er och så blir det väl lite rapporter i TV och radio också kan jag tro.

2007-02-21 @ 08:51:56
Postat av: Quirre

Vad skönt att det har löst sig med fk-människan!
Många kramar

2007-02-21 @ 10:12:51
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Susanne

Vilken bra kurator du verkar ha! Skönt att du slipper den gamla handläggaren nu.
Hoppas Elsa kryar på sig snart också, och att ni får sova lite bättre:-)

Läser fortfarande här regelbundet och har sedan i höstas läst även på Alfons sida.
Tyvärr är det inte roliga nyheter som man läser där nu heller.
Noel får ännu en ängelkompis verkar det som....
Ska tända ljus för dem båda ikväll.
Kramar i kylan (här hade vi -27 grader i morse!!)från Susanne i Östersund

2007-02-21 @ 12:10:55
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Anna (Albins & Idas faster)

Hej hela familjen!
Vad glad jag blev av det svar du skrev till Anna dvs. att leva i nuet och inte oroa sig så mycket för framtiden. Du är otroligt stark som människan i mina ögon när du kan resonera så trots allt som hänt. Kanon att du fick hjälp med att byta handläggare. Lycka nu till i spåret!

Kram Anna

2007-02-22 @ 17:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback