Torsdag 22 februari - Alfons

Ännu en liten pojke ska snart leka i den lilla gläntan i den förtrollade skogen... jag tror att han kommer att få det bra där med Noel och de andra änglabarnen. Inte så bra som hos sin fantastiska familj, men kanske kommer han och Noel att bli vänner, jag hoppas det. Vi tänder ett ljus för Noel, Alfons, alla barn som kämpar mot cancer och alla änglabarnen varje kväll och hoppas på en smärtfri sista tid för Alfons.

Vill du hjälpa till...
  • Det finns nya insamlingsbössor att ställa ut på företag, affärer, kiosker.... Vet du något ställe att ha en av Barncancerförening Södras bössor? Hör av dig!
  • Anmäl dig för att lämna blod, ditt blod behövs.
Vilka killar...
  • Robin Ström och Alexander Andersson (18 år gamla) hade som projektarbete att anordna en innebandycup. Hela överskottet skänktes till Barncancerföreningen - 10 068:-.
Stort tack Anna-Greta för bidraget till Barncancerfonden som ni och alla familjerna som deltog på era barns kalas gjorde i Noels namn. Tack för omtanken!

Sköt om er!

// Christina

Kommentarer
Postat av: maria hirsch-lundquist

hej igen!
jag har också följt alfons blogg...hjärtat brister än en gång.
jag änmäler mig till att lämna blod, så fort jag bara kan...
kram mia.

2007-02-23 @ 11:45:36
Postat av: Quirre

Jag tror att Noel kommer att ta emot Alfons och visa honom alla hemliga ställen i gläntan.

Jag vet inte om Alfons gillar snö, men som det ser ut nu här i Skåne, så har Noel åkt pulka så att det skvätt ner mängder av snö från himlen!

Det är en sån stor sorg att cancern kommer att ta ännu en liten gosse.

Vilken tur Noel och Alfons har, som har såna fina familjer!

Jag tänder tre ljus ikväll för mina speciella änglabarn; ett för Noel, ett för William och ett för ett stundande änglabarn - Alfons.
Kramar

Postat av: Anna

Noel kommer säkert att ta emot Alfons med öppna armar och ett leende! Dessa kämpar får leka med varann på den magiska platsen där solen aldrig går ner!
Tänk vilken tur dessa killar hade som fick just er till föräldrar, ni verkar vara otroligt stabila och trygga människor även i er sorg!
Ni finns i ofta i mina tankar!

Kram Anna

2007-02-23 @ 19:52:19
URL: http://annasplejs.com
Postat av: Jessica

Jag lämnar redan blod men nu förstår jag hur stor nytta det gör..har alltid ljus tända för alla änglar..

2007-02-23 @ 22:36:36
Postat av: Maria i Vagnhärad

Ja usch... läsa detta igen...
Jag följde Noel och mådde skitdåligt och nu följer jag Alfons och mår ännu sämre
Hur många till skall man behöva läsa om...

Nej vi skall utrota denna onda sjukdom. Jag skall betala in till Cancerfonden idag och ber alla skänka lite pengar.... Många bäckar små.

Kram till Er ifrån Mig.

2007-02-24 @ 07:48:01
Postat av: Sarah

Såg att du skrivit om killarna som samlat in pengar till barncancerfonden. Tänkte bara tipsa om ett projekt som jag och 7 tjejer arbetat med under ett halvår.

Vi kommer imorgon söndag att hålla ett evenemang som heter "Den rosa välgörenhetsdagen" som äger rum i täby centrum (Stockholm) på stora scenen. Där kommer vi att anordna en auktion där alla pengar går oavkortat till cancerforskningen, för både stora och små. Vi har idag föremål för ett värde av 30,000 och vi hoppas att auktionen går långt över det!

Besök gärna vår insamling. www.cancerfonden.se/walthers

Vi tänker varje dag på dom som är drabbade och ville verkligen göra något storartat för att visa vår omtanke!

2007-02-24 @ 19:44:22
URL: http://pure.blogg.se
Postat av: -anki

Lämna blod ja, ibland plingar det till i min mobil och jag får sms-meddelande från Lundatappen: "Vi behöver akut barnblod". Jag har ju 0 rh- som blodgrupp vilket gör att jag kan ge till alla och (tydligen) är väldigt lämplig för just barn.

Gissa hur ofta jag har funderat på vilken av alla "mina busungar" som ska få just den här omgången när jag har legat där på britsen och tappats på några deciliter. Spruträdd som jag är känns det då genast bättre för jag vet ju precis hur viktigt det är och vilken nytta det gör! Jag har ju sett barnen både före och efter påfyllnad av blodet.

Just nu står jag dock tyvärr på "karantän-listan" eftersom vi var i Thailand så jag får inte lämna igen förrän tidigast i maj.
Kram till Er! -anki

2007-02-25 @ 18:41:50
Postat av: Sarah

Tänkte bara tillägga att vår summa idag hamnade på 24250:- enbart via våran auktion :) Det är med stolthet vi lämnar över dessa pengar till cancerfonden!

Kram

2007-02-25 @ 22:18:14
URL: http://pure.blogg.se
Postat av: Greta

Läser om och om igen om lille Alfons. Började i kväll läsa lite mer från början och då verkade ju allt så ljust. Det är så grymt att små barn skall behöva utstå dessa undersökningar, operationer och smärtor - de skall ju få vara barn.
Tur för Alfons att Noel och andra fina änglabarn finns i gläntan och tar emot honom - men tårarna bränner i ögonen för att de alla inte istället får vara hos sina familjer.

2007-02-25 @ 22:35:04
Postat av: Katalin

Klumpen i magen är stor nu när ännu en cancersjuk fyraåring kommer att lämna sin familj. Visst borde alla pengar som spenderas på vapen och på att döda folk gå istället till forskning om cancer och andra sjukdomar. Och till att anställa lämpliga människor på Försäkringskassan, jag förstår Christina att du blev upprörd. Jag följer dig på bloggen, beundrar din styrka och håller tummarna för att du kom i mål under "rätt" tid på tjejvasan.
Kramar från Katalin, Kyles mamma

2007-02-26 @ 11:26:08
URL: http://www.caringbridge.org/ky/kyle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback