24 januari - Noels födelsedag

Just i dag för 4 år sedan kom Noel till världen, han var helt oplanerad men oändligt välkommen!
Just i dag för 1 år sedan låg Noel på operationsbordet i Lund för att ta ut den stora tumör som satt i 4:e ventrikeln.
Just i dag... den här dagen, saknar vi honom eftersom han finns inte hos oss längre, i alla fall inte så att vi kan krama honom , busa med honom eller så att han kan lära lillasyster en massa hyss. Hans tid med oss var alldeles, alldeles för kort men vi skulle aldrig ha velat vara utan den tiden. De 3 åren och 8 månaderna som vi fick med honom är en fantastisk tid att minnas, både glädjande minnen och jobbiga minnen. 

Blåser ut ljus
Den 23/1 2006; vi firade hans 3-årsdag kvällen innan på inrådan av personalen på sjukhuset. Det blev glasståg och presenter som mormor och morfar fick springa på stan för att handla i sista minuten.

NIVA
Vi lämnade in Noel på sövningen 08:00 den 24/1 och fick inte se honom förrän sent på kvällen... kirurgen var nöjd med operationen och vi fick äntligen gå in till honom på NIVA.

Vi började dagen med att hämta blommor hos Maja och for sedan till graven med nya ljus och lite andra saker. Efter det åkte vi till badhuset men tyvärr var barndelen stängd. Vi for i stället och handlade mat och åkte sedan hem. Åt lunch och vilade lite. Spände sedan på oss skidorna och satte Elsa i skidpulkan... det blev en härlig tur på golfbanan, 3 cm lättåkt snö som Noel delat med sig av kanske...
Badet blev i badkaret hemma och middagen hämtade Fredrik på Koh Thai.

rosor
Noels födelsedagsblommor.
skidor
Min älskade lilla familj på golfbanan, bra mycket bättre att åka skidor på än att spela golf på, tycker vi icke spelande i alla fall :)

// Christina

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tänker på Noel å er.. Finns inga ord för när sånt händer som har hänt. Kramar

2007-01-24 @ 22:35:30
Postat av: Åsa

Känner mig så nära Noel och er fina familj. Tänker på er mycket. Kramar från Åsa

2007-01-25 @ 08:20:45
Postat av: Quirre

Jag är så glad för era 3 år och 8 månader och så ledsen över att ni inte fick ha honom kvar längre än så.
Jag hoppas att tiden dämpar er smärta och att ni den dagen ni dör möts av en leende Noel i pulkabacken! Åh, vad jag hoppas att det är så...
Kramar från Quirre

Postat av: Carin

Tårarna rinner, vet hur fruktansvärt det är att fira en födelsedag för någon som inte är med. Det är så fel och ändå som du skriver, tiden man har fått tillsammans vill man inte vara utan och därför blir det viktigt att ändå "fira" födelsedagen trots att den älskade huvudpersonen inte är här.

2007-01-25 @ 08:51:14
URL: http://nickenyfiken.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken sorg att den fina lilla killen inte fick leva vidare. Han finns ju kvar i mångas tankar, och såklart i sin familjs hjärtan men det är så svårt att förlika sig med tanken att sådant här faktiskt händer. Det är så tråkigt (vilket futtigt ord i sammanhanget...) att ni ska måsta vara starka nog att genomleva detta.

När jag såg den fina bilden på Noel med sin treårstårta såg han ju ut som vilken frisk treåring som helst och så bar han redan på en dödlig sjukdom. Får jag fråga hur det kom sig att ni upptäckte att han var sjuk? Ni behöver absolut inte svara om det känns för jobbigt.

Krama lilla Elsa lite extra.

/Anna

2007-01-25 @ 11:33:12
Postat av: Niclas

Låg igår kväll vid niotiden och såg på Ida som somnat i sjukhussängen bredvid mig på Östra. Hon hade "bara" feber, magsjuka och torkat ut och skulle bara hjälpas med dropp över natten för att piggna till igen, men hon påminde så oerhört starkt om Noel, er kamp med honom och all sjukhusvistelse.
Tårarna kom och jag låg länge och bara såg på Ida och tänkte och tänkte...
Idag är vi hemma igen och hon verkar ta sig jättebra.
OM bara Noel hade fått samma chans och fått vara med er och oss nu när vintern visar sin finaste sida. Tårarna kommer igen.
Kram på er. Kram på dig Noel, var du än är.
/Niclas

2007-01-25 @ 22:16:34
Postat av: Gunnel

Hej Kristina o Fredrik o Elsa!

Jag önskar att jag kunde skriva Noel också, men han är ju också med på sitt sätt, Änglabarnen har födelsedagskalas för honom nu förstår ni.
Nu rinner det bara tårar på min kind, VARFÖR? jag blir så förbannad, det är så orättvist,ibland tror jag att det är en mardröm och att jag snart ska vakna.Det var ju hos Er han skulle ha Kalas.

Hur många kramar som helst. Gunnel

2007-01-25 @ 22:29:39
Postat av: Raketen

Vill bara skicka våra varma kramar till er!
Marie, Anétte och Ulla

2007-01-26 @ 11:57:59
Postat av: sanna

fina, fina, fina noel. livet är så fruktansvärt orättvist. varför skulle inte han få leva?
jag hoppas att alla änglabarn har det bra däruppe ovan molnen.
ta hand om er.
många, många kramar.

2007-01-26 @ 19:17:11
Postat av: TEZZ

grattis till änglabarnet , han hade säkert ett jätte stort kalas där han nu befinner sig .

Denna dagen måste varit jätte jobbig för er ,
Min bästa kompipis brorson Tobias avled i cancer november , var med på hans begravning fyra dagar innan jul , fruktansvärt . men en väldigt fin begravning,,, han blev 7 år , han små kompisar hade skrivit små brev till honom .

Jag åker till vår stuga i skärkdalen v 9 då kommer jag passera Flatruet ,,, kommer tänka på lilla Noel då och den fina bilden på honom där uppe... vem vet han kanske är där och gör massa snöänglar nu .

Ha det gott och ta hand om er ,

Kram Tezz

2007-01-27 @ 06:59:53
Postat av: Maria i Vagnhärad

Hej.
Tänker på Er i denna svåra tid.
Man skall inte gå till en grav på 4 års dagen, man skall fira den med Tårta och kalas.

Fast det har du nog där du är Noel. Ett stort kalas för dina vänner i himlen. Jag tror att Linn, Jocke, Henrik och Julia mfl är där och hjälper Dig äta upp tårtan.

Kramar till Er.
Maria..

2007-01-27 @ 07:16:24
Postat av: Kerstin

En härlig bild av en fin 3-åring, som är helt koncentrerad på den roliga tårtan.
Tänker mycket på er.

2007-01-27 @ 08:54:20
Postat av: Anna-Greta

Käraste Christina, Fredrik och Elsa. Har tänkt så mycket på er dessa dagar. Tänkt tillbaka på året som gått och hur ni alla kämpade. Jättefin bild när Noel blåser ljusen på 3-års-tårtan. Nästa bild är otroligt tuff att titta på... så orättvist det är att den lille kämpen inte fick uppleva sin 4 -årsdag på jorden. Säkert är det så att Noel ordnade med snön till denna dag, för oss alla som är kvar här att få njuta av.
Härligt att se Elsa i en så´n där "gammeldags" pulka. Jag har kvar vår från 50/60-talet men tyvärr inte "skaklarna" eller vad de nu kan heta. Får dra barnen med hjälp av ett rep istället.
Varmaste kramar!!!

2007-01-27 @ 22:08:38
Postat av: Skalman/"carisma förskola"

Vi tänker på er, och sänder många kramar
Maria,Ingalill,Diane och Bea mfl.

2007-01-28 @ 17:29:51
Postat av: Cissi Björklund

Tänker på er, på Noel...
Kramar Cissi

2007-01-29 @ 22:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback