Måndag 8 januari

Nu har det gått några dagar sedan Fredrik och Elsa tog flyget till Kiruna och det är väldigt tomt här hemma. Dom har det jättebra där uppe, minusgrader, snö, farmor, farfar, hundarna och alla andra som vill passa på att träffa dom. Farfar har dessutom fyllt 60 år så det har varit god mat och lite festligheter... Grattis!!

Jag grejar på här hemma och får faktiskt ganska mycket gjort måste jag säga, jag har sålt 4 garderober och 2 bokhyllor på Blocket, grundmålat trappan och räcket, fixat ordning den nya garderoben (eftersom allt hamnade på golvet när de andra blev sålda...) och förutom det så har jag hunnit ta det lite lugnt och tränat också.

Sorgen den kommer och går, den är egentligen i två lager, det är ett grundlagager som är konstant, det finns där hela tiden oavsett vad jag gör, det lagret är som ett svart hål i bröstkorgen. Det andra lagret sorg är det lager som kommer och går, det är den fysiska smärtan som gör att man knappt kan andas, att man vill skrika och sparka på hela världen. Som tur är så är inte det lagret konstant utan det kommer när man har kraft att ta emot det och försvinner när man inte orkar mera.

Snart kommer min granne Åsa och vi ska prova elljusspåret vid Norrastugan med stavarna i högst hugg.

// Christina
Kiruna
Elsa och Fredrik i Kiruna.

Elsa vid julgranen
Elsa på julafton.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Va det ser härligt ut med snön. Vill att vi åxå ska ha det här nere i Småland. Ha d bra!

2007-01-08 @ 22:08:35
Postat av: Åsa

Ta det lite lugnt oxå och stressa inte ihjäl dig med allt som ska göras.... vilken energi!

Visst är det så att sorgen även finns i halsen - den snörper åt och man får svårt att andas.
Jag känner så, när jag tittar på bilden av Noel och Elsa. Det känns så fel....
Mina tankar finns hos er - kramar från Åsa

2007-01-09 @ 08:54:10
Postat av: Niclas

Hej på dig!
Vet inte var du tar din kraft ifrån ibland. Har just själv avslutat trapprenoveringen, visst är det kul.....
Ta vara på dig och din egen tid.
/Niclas

2007-01-09 @ 16:59:20
Postat av: Karin o Gerhard i Sturefors

Hej där i Växjö!
Härliga bilder från snöriket och julfirandet!
Jag blir alltid så imponerad hur du Christina kan beskriva dina känslor. Skönt att Thalandsresan gav det ni hade tänkt er. Styrka att gå vidare med sorgen och saknaden men ändå ta vara på livet och leva det. Just nu ägnar jag mig åt våra gemensamma förfäder.
Vi tänker på er! Kramar i massor mostra i Sturefors

2007-01-09 @ 18:19:28
Postat av: Cissi Björklund

Hej familjen Björnfot,
jag vill bara titta in för att önska er en god fortsättning på det nya året, kramar Cissi

2007-01-09 @ 18:19:59
Postat av: Maria i Vagnhärad

Hejsan.

Det är fortfarande lika svårt att läsa om att Noel är borta. Det är så Otroligt meningslöst.

Jag hatar verkligen denna cancer som gör att barnen/ vuxna får lida så mycket.

Och jag skriver det igen. Du skriver så otroligt bra. Jag kan känna en sån otrolig smärta när du skriver.

Jag vill bara säga att jag lider med Er att Noel är borta, men gläds med Er att ni har en sån fin dotter.
Noel finns för alltid i våra hjärtan.

Kramar ifrån Maria.

2007-01-10 @ 11:19:03
Postat av: Anki i Sälen

Hej!
Har precis kommit hem efter en lten tur till Norrland..Hälsade på hemma hos farmor och farfar i Tärendö, Kajsa och Maja ver fullständigt galna och befann sig oftas på toppen av en snöhög!! Vi träffade också Elsa Och Fredrik en snabbis, lilla Elsa var så söt och verkade vara en bestämd liten dam.. spanade verkligen in flickorna! Sköt om dig där hemma.
Kram Anki Fredrik Kajsa och Maja

2007-01-11 @ 16:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback