Söndag 21 januari

Härligt att ha Fredrik och Elsa hemma igen, nu är jag trött på att vara själv. De har haft det jättebra i Tärendö och njutit av vintern. Jag har också haft det bra med mycket välbehövlig "egen tid".

Dagarna i Stockholm blev precis så bra som vi trodde innan, tack för härligt sällskap Annika, Katrin och Ann. Vi gjorde inget speciellt förutom att äta gott, fika gott och shoppa. Jag och Annika provade Stockholms bästa semlor på Tösses, klart goda! Afternoon Tea på ett annat café, mysigt! Tågresan var ingen lek men jag kom dit jag skulle om än lite senare än det var tänkt.

Ångesten över Noels 4-årsdag börjar smyga sig på mig, det känns tungt. Han saknas ju alltid och hela tiden men hans födelsedag känns speciell. Vi har bestämt att vi ska åka till badhuset på fm och bada, det var något han verkligen älskade att göra förutom att vara ute i snön och sedan kanske äta lunch ute på stan, vi får se vad vi orkar med.

// Christina

hundarna
Elsa i snön med hundarna, Gurkan och Wilma.
Farfar
Elsa med farfar och Pippi.
prinsessor
Beada och Elsa leker i Luleå.
Camilla
Elsa och Camilla (Fredriks kusin) tittar på...??
Margit
Här har man det bra i gammelfasters knä.
Renar
Tittade på renar med pappa och farmor.

Kommentarer
Postat av: Jessica

vilka underbara vinterbilder. undrar om å när vi får vinter här??

2007-01-21 @ 21:28:12
Postat av: Åsa

Tänker på er som vanligt och förundras över att ni tycks ha ett ganska normalt liv - ni har sorgen i vardagen, men ni lyckas ändå gå upp varje morgon och glädjas åt Elsa och göra vardagliga saker.
Jag är så ledsen för er skull. Styrkekramar från Åsa

2007-01-22 @ 08:29:35
Postat av: Maria

Åh vilken härlig bild med renen och familjen på!!
Förstår att det är härligt att ha dina nära hemma igen. Tänker mycket på er nu när Noels födelsedag närmar sig. Att gå till badet tycker jag är en jättebra idé. Hoppas ni får en fin dag där, trots allt.
-
Vi har fått vinter här hemma nu oxå som du säkert vet. Själv har jag halsfluss , men Thomas och pojkarna är ute hela dagarna och åker kälke, skottar snö och bara "far omkring" i snön som bara barn kan

Hälsa fredrik och sköt om er.
Kramar Maria

2007-01-22 @ 09:50:41
Postat av: Kerstin

Vad fin hon är er lilla flicka! Vad härligt för henne att ha kontakt med nordliga Sverige som en naturlig del av sitt liv...få klappa renar t ex.
Förstår att det är fint att ha familjen tillbaka även om det är bra att vara ensam ibland.
Christina, du bad om förslag på böcker, som handlar om sorg, och jag undrar om du har läst någon av dem ?
I så fall undrar jag om det är någon av dem som du kan rekommendera.

2007-01-22 @ 11:46:40
Postat av: Berith Olsson (christinas skolkamrat)

Hej Christina
Gick igenom gamla bilder igår och där var skolbilder bla en på dig som pippi Långstrump ;-)
Gör nu det Ni orkar...
många varma kramar från Berith i Hudiksvall

Postat av: Karin o Gerhard i Sturefors

Hej Christina,Fredrik och Elsa!
Det är så härligt att få se alla fina bilder på Elsa!
Jag hoppas att ni får en fin födelsedag som inte blir alltför jobbig. I simhallen kan man ju leva ut alla känslor. Vi svenskar ska vara behärskade och får inte visa våra tårar. Vi klämmer in dem i kroppen och det gör bara ont. Simhallen är den perfekta platsen för att släppa ut flödet. Vi har ett fint äventyrsbad här i Linköping.Kom och pröva!
Kram Karin

2007-01-23 @ 10:36:48
Postat av: Quirre

Hej! Tänker mycket på er och Noel.

Den här vintern har varit snölös fram tills nu här i Skåne.
När jag tittade ut på regnet och slasket, så brukade jag tänka att Noel hade samlat all snö uppe i himlen, så att alla änglabarnen kunde åka pulka!

Nu, antar jag, att det blev så mycket snö uppe i himlen att han var tvungen att dela med sig lite!

Kramar i massor!

2007-01-23 @ 13:20:04
URL: http://blogg.expressen.se/oj/
Postat av: Anna-Greta

Tänker extra på er idag! Tror precis som i föregående inlägget att Noel har delat med sig av snön så vi också skall få njuta samt att det skulle få vara vitt och fint på jorden på hans dag. Varmast kramar!!

2007-01-24 @ 09:10:46
Postat av: Åsa

Tänker på er! Kramar i massor från Åsa

2007-01-24 @ 11:03:29
Postat av: Ann Mikael Ellen Ida

Hej på er! Underbara bilder från norr. Det ser så härligt ut att få klappa renar. Ellen och Ida tycker det ser spännande ut och undrar var sådana djur finns. Tankarna går till Noel och till er på hans födelsedag. Vi har fortfarande svårt att ta in att han inte finns här på jorden. Vi hoppas att ni får en så bra dag som möjligt. I eftermiddag åker vi till Gran Canaria och möter förhoppningsvis sol och värme. Hoppas vi kan ses när vi kommer hem! Massor av kramar från oss

2007-01-24 @ 12:17:14
Postat av: Anna (Albins & Idas faster)

Skickar en tanke och en värmande kram till er på Noels födelsedag. Tänker på er ofta, inte minst nu när Ida blev lite dålig. Som tur var så är hon ju på bättringsvägen nu.

Kram Anna

2007-01-24 @ 15:40:07
Postat av: Jonna

En extra mjuk Jonna kram till er alla i dag på Noels dag...............

2007-01-24 @ 16:41:35
Postat av: Maria Buske

Hej Stina & Fredrik!
Här brinner ett nytt fint ljus för Noel idag. Det känns jobbigt att veta att ni inte får ha 4-års kalas där hemma idag, och hur jobbigt ska det då inte vara för er? Jag kan bara ana.. Mina tankar är hos er, det ska ni veta och jag hoppas ni känner det oxå.

Varma kramar Maria & Thomas

2007-01-24 @ 18:21:00
Postat av: Monica Ydefjäll

Var på kyrkogården idag och tände ett ljus för lilla Noel. Våra tankar går till Noel och er idag.Kramar från Monica m fam

2007-01-24 @ 20:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback