Torsdag 11 januari

Just nu hatar jag att måla, det är pilligt och det tar en förbaskad tid att få det färdigt! Men det närmar sig slutet och det ser ut att bli ganska bra... jag hoppas det i alla fall.

Dagarna rullar på och jag saknar min familj mer och mer... tycker nog att dom ska komma hem snart! Måste visa de fina bilderna Fredrik skickade på vår lilla tjej när de var ute och åkte spark, det ser så härligt ut! Är det fler än jag som blir avis??

Elsa spark
Utsikt över älven nedanför huset.
Elsa spark 1
Härligat att sitta i sparklådan.
Elsa sover på sparken
Efter ett tag så somnade man sött!

Snart ska jag iväg på "tjejhelg" till Stockholm, jag tar tåget upp i helgen och är borta till på onsdag. Vi ska äta god mat, dricka ett glas rödvin eller två och bara ha det mysigt. Jag hoppas solen kanske kan titta fram en liten stund så att vi kan ta någon prommis och titta på stressen i Stockholm.
Sedan så kommer Elsa och Fredrik hem på fredagen så det är bäst jag hinner hem för att ta reda på alla färghinkar och penslar som ligger överallt samt skruvar upp grindarna i trappan igen.

Sköt om er!  // Christina

Kommentarer
Postat av: Katrin

Vi ses snart, vännen. Det blir hur mysigt som helst. Kram

2007-01-11 @ 22:01:45
Postat av: Ingrid fr Tjörn

Hallå..
Det är roligt att läsa och förstå att det börjar
ljusna en frmatid för Er. Allt snö runt lilla Elsa
får en att längta hem.
Ha det
Kram Ingrid

2007-01-12 @ 07:42:30
Postat av: Ulrika

Hej Christina!
Varma hälsningar från Knivsta!
Vi blir oxå jätteavis på snön. Idag ligger lite blöt massa på marken utanför, så vi får väl se om vi hinner rulla lite snöbollar i alla fall!
Ha det bra i Skockholmen! (som Tove döpte staden till när hon var pytte!)
Ulrika med familj

2007-01-12 @ 07:58:47
Postat av: Åsa

Hoppas att ni får det mysigt i Stockholm! Härliga bilder, som jag blir jätteavis på! I Malmö ser man inte röken av någon snö utan endast regn och blåst!
Tänker på er! Kram från Åsa

2007-01-12 @ 08:03:05
Postat av: Anna-Greta

Mycket avis. Vilken fin spark-lådda. En sådan har jag aldrig sett förut. Och vilket väder. Det kan man verkligen bli jätte-avis på. Både snö och sol samtidigt - härligt. Vad duktig du är som målar och joxar på egen hand. Men det är kanske en förutsättning förstås - liten Elsa i färgburkarna eller på det nymålade är kanske inte vad ni tänkt er. Ha en riktigt fin Sthlm-helg!!
KRAM från Anna-Greta

2007-01-12 @ 10:03:36
Postat av: Maria J

Skönt att höra att ni klarat av julen och nyåret. Tänker på er och på Noel. Fina bilder på Elsa, det ser mysigt ut. För mig som är Blekingebo från början är det svårt att tänka hur det är att bo så där. Vi pratade i julas, om att det är ju ingen ideé att skaffa en spark, här i Växjö.
Många kramar Maria/Skalman

2007-01-12 @ 14:11:43
Postat av: monica

Det ser härligt ut! Minns du att det var du som bjöd mej på mitt livs första sparktur? Och att det var hos er mina ungar åkte pulka efter skidor? Tänker mycket på er! Ha det bra i Storstaden, jag är bara glad när jag slipper åka dit numer. Kan det vara åldern?
Monica

2007-01-12 @ 20:29:19
Postat av: Sofie

Så otroligt vackert med snö. Här regnar det bara hela tiden, men det är ganska fint ändå. Får hoppas att snön kommer så småningom. Ta hand om varandra! Kram.

2007-01-13 @ 01:28:07
Postat av: Karin o Gerhard i Sturefors

Hej Christina!
När jag skriver är du i Skockholmen och har det mysigt. Jag förstår att du längtar efter din familj. De har ju varit i snöriket länge. Din första mening gjorde mig så glad! Skönt
att vardagen kommit tillbaka. Bilderna på Elsa i åklådan tar fram minnen som ger skön känsla i kroppen.Kramar i massor till er alla! Mostra i Sturefors

2007-01-14 @ 10:13:14
Postat av: Åsa

Brukar titta in här emellanåt och bara titta på Noel och Elsa. Noel så lycklig och stolt över sin lillasyster. Han är så fin - ni måste vara stolta över honom!
Jag har sagt det innan, men han (och ni) har berört mig så mycket - att jag känner en sån stor sorg över att han inte finns här fysiskt mer.
Jag känner inte er och har aldrig träffat Noel - ändå känns sorgen så äkta. Jag tänker på er ofta.
Kram från Åsa

2007-01-16 @ 08:23:38
Postat av: Sofia

Jag är kompis till familjen Löv och har på så sätt kommit in på din sida. Du skriver så otroligt bra! När du beskriver din sorg gråter jag och när jag ser foto på dina fina barn ler jag. Tänker på dig och din familj flera gånger var dag!
Kämpa på!!
Kramar från Sofia

2007-01-16 @ 23:09:57
Postat av: Gunnel

Hej Kristina!
Vilka härliga bilder uppifrån riktiga norrland, jag blir så nostalgisk,detta känner jag verkligen igen, har nästan glömt bort detta fortskaffningsmedel sparklåda som vi kallade det, inget grus och inget salt efter vägarna förhoppningsvis, jag förstår att du längtar efter Fredrik o Elsa,Kul för dej att göra en tripp du också. den 15/3 åker Anders och jag till L.A. för att stanna där 1mån.

Många kramar till dej för att du fixat hemma under tiden dom varit borta.Jag kan tro att det har kommit många tankar under tiden du varit ensam, kramar igen Gunnel

2007-01-17 @ 18:01:27
Postat av: Mona

Hej på er, Njuter verkligen av de underbara bilderna från T-dö. Vi längtar alla till april då det är vår tur att åka upp. Hoppas bara snön ligger kvar och det är sånt riktigt vårväder med snö och sol..Idag kom den första snön till Göteborg. Albin och Niclas var ute och gjorde en jätte fin snögubbe med en stor fin morot till näsa. Albin var duktigt stolt över konstverket!Massor av kramar till er alla.

2007-01-20 @ 20:43:37
Postat av: Sanna

Hej!
Har tänkt på er idag, det är ju den 24:e. Tänk hur vissa datum kan bli alldeles förfärliga.
För mig tog det drygt ett år innan jag började kunna hantera den 26:e, men fortfarande är det ett hemskt datum.
Christina, du beskriver sorgen så bra, det du skriver om två lager. Så är det och jag tror att de lagren alltid komer att bestå men att de förändras, framför allt det andra lagret. För mig kommer genombrotten inte lika ofta och jag orkar nu vara längre än några sekunder i den totala smärtan.
Jag tänder ljus för Noel idag och skickar styrkekramar för alla "årsdagar" och "24:edatum" ni har framför er.
Med ljus ch värme, kram,
Sanna

2007-01-24 @ 22:16:45
Postat av: Emma

Hittade hit av en slump men kände att jag ville lämna en liten hälsning till er. Sparklåda är en finfin uppfinning, Elsa ser så nöjd ut och Noel, vilken lite kämpe. Kramar från Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback