Måndag 25 juni - midsommar

image66
Midsommar 2006 i Korrö...

Tiden innan midsommar har varit tung, saknaden efter Noel väldigt påtaglig. Förra året var en fin midsommar, det var den sista tillsammans alla fyra... vi anade vad som skulle komma, men vi vägrade att ge upp hoppet redan då. Han saknas i allt vi gör och speciellt i våra traditioner. Jag ville inte åka, men Fredrik övertalade mig med argumentet om att Noel skulle vilja att vi åkte. Det är ju sant, vart skulle Noel vilja att vi tillbringade vår midsommar? Förmodligen precis där vi var, tältandes på Dragsö tillsammans med familjen Nilsson och Johansson mitt i hällande ösregn.
Vi hade mycket kläder och bra regnkläder vilket var en förutsättning för 3 dygn i Karlskrona skärgård. Barnen badade tom i havet men vi vuxna stod över. Dans kring stången, grillning, bad, tipsprommenad, glass, spökjakt och en otroligt fin och välskött camping - vi hade det bra!
Elsa vande sig vid att sova i tält efter 1 natt, lite svår att söva var hon, men annars gick det bra.

Jobbet tar mycket av min energi, jag jobbar 50% och just nu klarar jag inte mer än så. Jag är väldigt trött och fortsätter att ha koncentrationsproblem, att tappa ord och minnet är puts väck. Att skriva en handlingslista för mer än 2 dagar är omöjligt, just nu klarar jag det inte... men det kommer väl tillbaka hoppas jag.

Vi har mysiga besök här i Växjö, först av Ann och Kim från Stockholm och sedan av Mona med familj från Göteborg. Sådant tar också på krafterna men ger också mycket energi tillbaka, vilket gör att det är värt det.

Till veckan går jag på semester och jag och Elsa tar tåget upp till Hudiksvall, Fredrik stannar hemma och jobbar och vi ska bli ompysslade av mormor och morfar. M och M är just nu på besök i Kina hos min bror och vad vi hört hittills så har dom det bra.

Vårt ljus får nu brinna för Matilda och för hennes familj....

// Christina


image67
Elsa lär Ann och Kim hur man petar näsan... viktig kunskap!
image68
Erik, Elsa och Lisa på badhuset.
image69
Första frukosten kl 06:00 utanför tältet, alla andra sov (då menar jag ALLA på hela campingen).
image70
Andra frukosten kl 10:00 med nybakat bröd, gott.image71
De första egna jordgubbarna - 6 st, Elsa tyckte det var smaskens!

Kommentarer
Postat av: Susanne

En mysig midsommar tripp ser det ut att ha varit. Elsa ser så nöjd ut med sina gubbar:-) Det lär ju bli fler i sommar!!
Önskar er en bra kväll och natt!
Susanne i Östersund

Postat av: -anki i lund

Åh, tälta på midsommar. Blir det mer ursvenskt än så? Bilden på Elsa med jordgubbarna är underbar! Hon ser nååågot skeptisk ut skulle jag påstå. ;) Kram till er alla! -anki i lund

2007-06-25 @ 22:53:32
Postat av: Anna (Albin å Idas faster)

Förstår att alla traditioner och högtider blir extra jobbiga. Tänker på er mycket å är otroligt imponerad hur ni på något sätt tragglar på med livet trots er stora saknad efter Noel.
Beställde smycket Hope från barncanserfonden häromdagen, den får bli som en symbol för Noel för mig.
Kram Anna

2007-06-26 @ 15:22:07
Postat av: Jessica

Hoppas att ni kunde njuta riktigt. tänker på er ofta. Kramar

2007-06-27 @ 16:21:46
Postat av: cathrine

Hej
Vilka mysiga sommar bilder. Hoppas att livet fungerar för er trots allt. Tänker på er...
Många kramar kusin

2007-06-30 @ 22:24:35
Postat av: Maria

Hejsan!
Smarrigt med jordgubbar! Tänker på er ofta och om du orkar träffas när ni är i Hudik så gör jag det gärna. Skicka ett sms eller mail om du inte orkar ringa...(finns här för dig om/när du vill och orkar)
Kram Maria

2007-07-01 @ 00:06:35
Postat av: Maria J

Tänker på er! kram Maria J

2007-07-04 @ 19:50:14
Postat av: Anonym

Hej Christina,
vill passa på att önska dig lycka till på lördag! Vi åker upp på lördag så jag ska hålla mina ögon öppna för dig. Simmar sjläv på söndag... är riktigt nervös efter att ha varit sjuk de senaste två veckorna och det är inte riktigt bra än.
Hälsa familjen, kram Cecilia Björklund

2007-07-05 @ 22:39:35
Postat av: Anonym

Hej Christina,
vill passa på att önska dig lycka till på lördag! Vi åker upp på lördag så jag ska hålla mina ögon öppna för dig. Simmar sjläv på söndag... är riktigt nervös efter att ha varit sjuk de senaste två veckorna och det är inte riktigt bra än.
Hälsa familjen, kram Cecilia Björklund

2007-07-05 @ 22:39:48
Postat av: Mona

Halloj vännen,
Hörde att det gick bra med simningen-kanon! Hoppas ni har det mysigt och ff har finare väder än vi har. I skåne är det visst båt som gäller för god framkomlighet! Tänker på er alla-Kramar skickade/ Mona

2007-07-08 @ 11:26:38
Postat av: Maria i Vagnhärad

Oj vilket fint kort och så mycket det betyder.
Vilken stor sorg att Noel inte finns kvar.
Kramar till Er.

2007-07-09 @ 12:38:15
Postat av: Linda igen

Hittade precis hit från en länk till er lille pojkes sida där ni skrev då han var sjuk.
Vad ledsen jag blir att se att han inte finns hos er mer.
Jag bor med i Växjö, fast 2.5 mil söder om stan mot Linneryd.
Vi har också en liten pojke som inte finns hos oss mer.
Han dog 3 dgr gammal pga att hans lungor var missbildade...annars var han helt perfekt och så stor kille..
gå gärna in på hans minnessida genom vår hemsida: www.ingmarsson.com
en sån fin sten han har såg jag...var finns han begravd nånstans?
massa kramar till er

2007-07-20 @ 18:50:03
URL: http://lillith76.blogg.se
Postat av: Nadja

Hej!
Vilka fina bilder! När ni kommer hem måste vi träffas med barnen igen. Jätte trevligt att ses.
Kramar Nadja (tänker på er ofta)

2007-08-16 @ 14:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback