Torsdag 11 okt - Vardag

Ute är det verkligen höst, man ser knappt vår gräsmatta för alla löven. Det börjar bli dags att höststäda lite utomhus. Vi håller även på att gräva i slänten på baksidan för att få plats med en lekstuga som vi fått av en granne på gatan. En liten röd stuga med en vit förstukvist, jättefin! Den behöver fixas eftersom den är 30 år gammal men vi tar väl lite eftersom, precis som vi gör inomhus. Jag längtar efter att fixa i ordning den.

Inne har det varit paus i renoveringen hela september... vi har varit uppbokade varje helg och på veckorna har vi jobbat om varandra. Men nu äntligen är det lugn och ro, förutom jobb och dagis förstås. Både jag och Fredrik jobbar 75% och tycker att det fungerar bra. Elsa trivs bra på dagis men tycker inte om själva lämningen, men det går nog över så småningom. Hon har rätt bra schema och behöver vara där ca 25 h i veckan, det känns OK.

Jag har varit på Kick-off i Norrköping med mitt jobb/ företag, Combitech AB. Vi var ca 550 personer och det var ett intensivt men mycket bra schema med bra föreläsare, bra underhållning och bra mat. Direkt därifrån åkte jag och Lotta till Stockholm och sprang Lidingöloppet på söndagen, 10 km i mycket kuperad terräng. Efter några veckor med halsont och snuva var uppladdningen inte optimal men jag tog mig runt på 1 h 20 min. Jag är inte nöjd med tiden riktigt men otroligt nöjd med att jag klarat tjej-klassikern!

I kväll ska vi göra färdigt bouppteckningen för Noel, ska bli skönt när den är klar, då är det nog inte mer pappersarbete kvar.

Sköt om er!
// Christina

Kommentarer
Postat av: J

Vad ni är starka. Jag beundrar er mycket.
Tänker på er ofta.
Kramar J

2007-10-11 @ 21:28:22
Postat av: Katrin

Kram helt enkelt!

Har hittat en ny utmaning till dig inför nästa år, vi får prata om den när vi ses.

2007-10-11 @ 21:29:17
Postat av: Mia, Wien/Gällö

Grattis till tjejklassikern!1, 20 h i kuperad terräng är inte dåligt-visst ingår mördarbacken i det varvet?Själv får jag kämpa att orka runt 5 km gåendes med barnvagn-man har verkligen legat av sig och med ingen piska så segrar masken i ryggmärgen och intar horisontalt läge i den mjuka soffan :-)
Vilken bisarr uppgift att måsta göra bouppteckning efter en liten kille-får inte fram några ord att beskriva vad jag tänker om det och hur mycket jag tänker på er som måste ta tag i allt detta runt omkring..
Blev så glad när jag hörde på nyheterna att man ska göra en storsatsning på barn med hjärntumörer-känns trist att man ej tagit tag i detta tidigare för Noel och er skull..

Hoppas ni får en fortsatt fin höst.
Kram Mia med familj

2007-10-11 @ 21:45:52
Postat av: Greta

Håller med att det känns underligt med en bouppteckning efter sin lille minderårige son. Varför måste man göra sån´t också?
Jag är full av beundran för dig Christina och Lotta som fixade klassikern!!!
Kul med en liten lekstuga - det har våra barn alltid saknat, men turligt nog har vi snälla grannfamiljer med bättre resurser på den fronten.

Greta latoxe, som väl kanske möjligen nå´n gång på sin höjd kan tänka sig att knata runt tjejmilen igen.

2007-10-12 @ 14:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback