24 september - saknaden efter Noel

När vi vaknade i morse så hade vi inte bestämt riktigt vad vi skulle göra, vi visste inte hur mycket vi orkade och hur det skulle kännas just den här dagen. När vi tittade ut tidigt i morse var det lite molningt men efter ett tag försvann molnen och solen lyste från en blå himmel, precis som för ett år sedan. En fin men lite blåsig höstdag.

Det blev en lugn dag med pyssel i trädgården och på graven, att påta i jorden har varit vår räddning många gånger under det gångna året. I morse började vi med att gå ut i skogen för att plocka mossa, köpte sedan nya blommor och for till graven för att göra fint. Det känndes skönt att vara där och det var så skönt när det blev fint! Vi satte ljus från våra familjer som inte har någon möjlighet att vara här och Elsa fick rita på ett eget ljus så klart.

Vi har länge tänkt plantera ett träd i vår trädgård för Noel och ett för Elsa men det har liksom inte blivit av... men i dag kändes som den perfekta dagen för att inhandla och plantera. Vi köpte ett äppelträd åt Elsa och till Noel blev det en höst-syrén som blommar som vackrast just nu under hösten.

Ett år har gått och vi har valt livet, livet är fortfarande svårt. Många dagar är tunga men många minnen är glada medans andra gör att vi gråter. Elsa är vår sol och vår familj är det viktigaste vi har. Livet utan Noel har just börjat och vi har på något sätt tagit oss igenom ett år av gränslös sorg och saknad. Vi ler och vi skrattar, men skrattet kommer inte från själen, skrattet känns inte i hela kroppen, det finns bara på ytan.

Älskade Noel - du fattas oss något enormt!

image91


image92

// Christina

Kommentarer
Postat av: Catarina Löv (Alfons mamma)

Tänk att Alfons gravsten skulle bli klar och komma just idag. Tror ni att det kan vara en tillfällighet? Ibland kan tillochmed jag drömma.
Ni har funnits i våra tankar och i våra samtal flera gånger idag och vi skickar stora varma kramar till er!

Postat av: Jessica

Vackra pojke.
Tänker på er!
Kramar Jessica

2007-09-24 @ 21:42:36
Postat av: Åsa i Malmö

Skickar många varma och innerliga kramar till er genom cyberrymden. Tänker på er ofta ofta.

2007-09-25 @ 07:16:15
Postat av: Berith Olsson (fd Ågren)

Många varma kramar från mig.
//Berith

2007-09-25 @ 10:52:16
Postat av: Ulrika Färemo (Matildas mamma)

Ett år i gränslös sorg och saknad... Världen snurrar på, men blir sig aldrig lik. Er "ceremoni" igår med trädplantering låter helt rätt. Har jag sagt också att Noels gravsten är väldigt fin? Textraden är så vacker, och ger möjlighet till många fina tankar. Inspirerar på något sätt. Varma kramar till er alla från /Ulrika

2007-09-25 @ 12:23:27
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Cissi Björklund

Hej på er, det är helt ofattbart att ett år har gått.... Tänker på er. Måste även önska lycka till inför loppet till helgen... det kommer bli oerhört tungt för min del... borde tränat mer och nu är jag förkyld med, men skam den som ger sig:). Många kramar till er.

2007-09-25 @ 14:28:40
Postat av: Maria i Vagnhärad

1 år sedan lilla Noel somnade in.
Konstigt att allt går vidare
ute i världen.
Massor av kramar till Er.

2007-09-26 @ 07:39:23
Postat av: sanna

For ett ar sedan sag jag Noels dodsannons i tidningen och fann er blogg pa natet. Jag tanker pa er alla fyra och sander stora varma kramar.

2007-09-26 @ 11:39:29
Postat av: Maria Buske

Vilket härlig bild på Noel och gitarren!! Kan inte sluta att se på den.. den får mig att le och minnas mitt i detta elendiga och sorgliga som det är att han inte finns hos er längre... Många tankar och kramar till er Stina Fredrik & Elsa!

2007-09-27 @ 21:03:03
Postat av: Katalin, Kyles mamma

Vilken härlig bild av Noel! Trots de sorgliga tankarna om att han inte fick bli större så kan jag inte låta bli att le.
Nu såg jag precis att inlägget före mig säger likadant, sorry, det är ingen kopia, det känns bara så.
Skönt att ni fick en vacker höstdag att göra fint hos Noel och att ni kan vända tråkiga tankar till något positivt, som att plantera barnens träd.
Många kramar från Katalin

2007-09-28 @ 16:27:03
URL: http://caringbridge.org/ky/kyle
Postat av: johanna

jag blir så ledsen varenda dag när jag läser din sida. jag kan inte låta bli att tänka på er flera gånger om dagen, jag kan inte förstå hur starka ni är. många kramar!

2007-09-28 @ 21:45:04
URL: http://theysayjohanna.blogg.se
Postat av: Gunilla

En stor kram från mig.....

2007-10-06 @ 15:10:09
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback