Tisdag 1 april om renovering och bebis...

Oj, vad alla utom jag har jobbat hårt under hela påsk-veckan... mycket har blivit gjort och vi har ett fullt fungerande kök med allt vad det innebär. Så klart är det mycket kvar med kakel, väggfärg i kök, vardagsrum och hall, klinker och golvvärme i hallen och sedan alla dessa lister som ibland har en tendens att dröja lite!

Vi har nu en liten paus i renoveringen, det får se ut som det gör och vi känner oss supernöjda med de val som vi gjort så här långt. Fredrik behöver komma ikapp lite med skolan och jag behöver mest bara vila.

Graviditeten har kommit till 14:e veckan och under påsken var jag så dålig att jag knappt tog mig ur sängen på 4 dygn... så fort jag klev upp måste jag kräkas! På tisdagen ringde jag in till MVC och förklarade läget och fick då recept på en medicin som tar bort kräkningarna men tyvärr inte allt illamående. Medicinen har dock gjort att jag kan klara av att ta hand om Elsa och jobba till viss del, lite olika olika dagar, som tur är så har jag en väldigt förstående chef och jag kan styra mina dagar lite som det passar.

Snart är det dags att lyssna på hjärtljuden och sedan ska vi få göra ett 3D ultraljud någon gång i v 18 eller 19, spännande.

Lite bilder från renoveringen...

// Christina

image116
Det gamla på väg ut.
image117
Lunchdags mitt i golvläggningen... alla skåp på plats!
image118
Paus med morbror Johan, man blir trött på att hålla koll på allt som fixas...
image119
Kälkåkning med mormor, typ andra gången på hela vintern...
image120
Nya köket

Kommentarer
Postat av: Mia Jämtland

Uch och fy-det lät inget vidare med hur dåligt du mått-hoppas du får bukt med illamåendet..det är väl inte månne två?!

Superfint kök och den öppna planlösningen-ni kämpar på bra med renovering och småbarn-här är det ruckel-jag orkar inte med ett projekt till..har varit utan skåpsluckor i köket i två år och fler år lär väl gå innan de kommer på plats (ska målas-supertrist)
Kram Mia

2008-04-01 @ 20:09:40
Postat av: -anki i lund

Å vilket fint kök! Vi började renovera hela vår lägenhet 2006 och listerna är fortfarande inte på plats. Men nu har vi ett fungerande badrum i alla fall och man får ju vara glad åt det lilla? ;)

Borde varit på posten för flera dagar sedan, det kommer ett litet paket till dig... mer än så säger jag inte. Kram i massor! -anki

2008-04-01 @ 21:17:04
Postat av: Kristina Svedberg

Grattis till graviditeten!! Hoppas du mår bättre snart.
Vad fint köket blir.

Kram
Kristina

2008-04-02 @ 08:16:53
Postat av: Maria i Vagnhärad

Oh vad roligt med en bebis.
Vad fint köket blev =)
Kram.

2008-04-02 @ 11:13:30
Postat av: Berith Olsson (fd Ågren)

GRATTIS och vad spännande med 3D ultraljud! Jag undrar oxå om det är 2? visst illa kan man ju må men med 2 sägs det varra värre! Jag hade själv 2 i magen först och mådde konstant illa! Men det visar sig ju i så fall snart :-) Köket ser hur snyggt ut som helst. Kramar

Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Grattis till bebis:) Och hoppas illamåendet blir bättre snart!
Köket blir superfint! Jobba inte för hårt nu bara:)

Susanne

2008-04-02 @ 19:17:44
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad mysigt med bebis :-)
Min minsting blir 9 månader imorgon och det var en graviditet med illamående från dag ett fram till förlossningen - och det var då bara en bebis...
Håller tummar och tår att illamåendet ger med sig snarast, det räcker gott och väl med tröttheten som kommer med graviditeten...

Kram Anna

2008-04-02 @ 22:04:21
URL: http://annasplejs.com
Postat av: Åsa

Men det är ett bra tecken - att må illa i graviditeten. Så därför är jag glad att du kräker. Fint kök - all värme och kramar till er.

2008-04-03 @ 07:52:30
Postat av: Karro

Är det 3D ultrljud i Köpenhamn?
Det är så fint! Men vilken skillnad det va på det i stockholm o det i köpenhamn!
Felicias faster mådde illa med sin första fram till v 36, men hennes andra mådde hon också jätte illa, o gick och fick akupunktur!
Och det hjälpte henne jätte mycket!
Hoppas det blir bättre!
Kram

2008-04-03 @ 11:13:00
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se
Postat av: Pernilla

GRATTIS till bebisen som växer i magen!!!!
Och vad snyggt det blir i köket! Vilka spännande saker som händer i era liv. :)

Här är det mest en helvetesdag idag, det är 2 år sedan Martina lämnade oss för att bli en ängel i himlen. Det gör så ont!!!

Ta hand om er och lycka till med allt som händer!

2008-04-03 @ 17:53:02
URL: http://pi-lah.com
Postat av: sanna

Ah, den pulkabacken akte jag ocksa i nar jag var liten, bor precis dar pa hedvagen och nar det var sno begav vi oss alltid dit. Men sa stor den kandes da, och sa liten den ser ut pa kortet :)

Stort, stort grattis till graviditeten!
Manga kramar
sanna

2008-04-03 @ 23:29:59
Postat av: anki

EN STOR VARM KRAM TILL ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Glöm inte vila! Tänker på er! Det kan ju faktiskt vara två, min provrörsbefruktining blev gravid med 3 till vecka 13. Då spydde jag 2gånger om dagen. Resultatet blev en till slut.

2008-04-06 @ 15:47:28
Postat av: Mia Jämtland

Hej!
Spanade efter ett nytt inlägg men förstår att detär fullt upp. Hoppas du mår bättre.
Tänkte oxå berätta att jag haft premiär i blogg-rymden:-)Här är adressen:

http://www.vikingjoddlare.blogspot.com/

Ha det så bra!
PS!Här storsnöar det-typiskt aprilväder..

2008-04-09 @ 11:20:02
Postat av: Teresa Luleå

Hej,

ah vad härliga nyheter med bebis! Men fy farao vad det är ruttet att må så där illa. Jag skulle vilja berätta att även jag är gravid, v 21 och jag har mått så illa att jag inte vetat vart jag skulle ta vägen. Det gick över för några v sen, men....nu har jag drabbats av galla eller magkatarr eller nåt och mår illa igen! Lite bitter blir man...
Fint kök!! Vi är också i köksrenoverartagen, så nu blev jag än mer inspirerad att....be sambon sätta igång o jobba...
ha det gott ,
kramar Teresa (hmm minns du mig..?)

2008-04-11 @ 21:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback