4 dec - policy på SMP

Om ni går in på Smålandspostens hemsida (www.smp.se) så har de skrivit dit Noel under vår familjebild... :-)

Jag tyckte det kändes jobbigt att ringa och ifrågasätta deras agerande så Lotta ringde och pratade med en kvinna på SMP. Denna kvinna hade ingen förståelse för att Noels namn skulle vara med i tidningen... "han var ju död", hans namn borde inte vara med och dessutom skulle ju hennes chef ha ringt till oss och berättat detta, (det har chefen inte gjort). Lotta pratade med kvinnan i 20 minuter och kände till slut att hon inte kom någon vart! Lotta begärde då att få prata med kvinnans chef och under måndagen så slutade det hela med att Smålandposten ska ändra sin policy... döda barns namn får tas med i texten under familjebilden, om familjen vill ha det så! Tack Lotta!!

Julen närmar sig och det är självklart med blandade känslor. Mitt humör går berg och dalbana och självklart så avspeglas det i Elsas humör och i hennes trots! Det går ändå många gånger bättre än förra julen, det känns mysigt att planera och fixa i lagom stora doser. Förra julen gjorde vi inget! Vi åkte bara hemifrån!

I dag hade vi lite snö igen och ganska fint väder, Fredrik slutade tidigare och vi gjorde ordning fika, hämtade Elsa på dagis och for in till Strandbjörkets lekpark. Det blev en mysig eftermiddag!

Meja börjar bli en liten social-ligist :-) Tycker om när man pratar med henne och börjar förstå lite bus när man killar henne på kinden eller på magen, då får man stora leendet. Lite antydningar till joller kommer också, låter mysigt.

Nu sover båda tjejerna och jag ska också krypa ner i sängen. God Natt


Han saknas oss varje dag.... vår familj blir aldrig hel igen.

Kommentarer
Postat av: Catarina Löv

Christina och Fredrik. Jag blir alldeles kall i kroppen när jag läser om den där kvinnans reaktion, förklaring!!! Ibland har jag svårt att förstå att det finns människor med så pass lite empati, det känns obegripligt! Jag blir ledsen och arg för er skull.



Bilden på er tre är jättefin! Jag önskar så att ni skulle fått slippa!



En stor decemberkram som jag hoppas kan värma.

Postat av: -anki i lund

All heder åt Lotta!! Och bra gjort av Smålandsposten att ändra sin policy. (Även om jag tycker att den borde varit självklar från början).



Många kramar. -anki

2008-12-05 @ 08:07:20
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vilken attityd.. " han är ändå död" usch och fy, hur kan man vara så kall.

Bra gjort av Lotta.

Vilken fin bild på er, men Noel saknas.

Kramar till er i denna "jobbiga" juletid.

2008-12-06 @ 07:35:27
Postat av: Christina Björnfot

Håller också med om att policyn borde vara självklar från början... chefen tyckte ju att det var en konstig policy och det borde vara chefens sak att ändra den kan man tycka!?

Nu kommer vår bild in i tidningen igen den 20/12... med Noels namn!

2008-12-07 @ 15:13:15
URL: http://bjornfot.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej

vilken otroligt oempatisk reaktion ni fick där, hur kan man ens säga så? det låter ju som att hon pratade om något helt annat än en människa, än ert barn...

vad bra att de ändrade policyn nu.

kram

2008-12-07 @ 18:13:47
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag önskar er en God Jul.

Noel. Jag hoppas att du får många julklappar i himlen.

Kramar till Familjen.

2008-12-21 @ 17:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback