Måndag 11 februari, ny kraft!

Hej på er alla, både gamla och nya, och tack för att ni finns där, för att ni läser och för att ni skickar omtanke och värme i det ni skriver till oss. Det betyder fortfarande mycket att ni orkar skriva en rad då och då!

Vi har hämtat ny kraft igen och det känns återigen lite lättare. Jag börjar lära mig att efter det nattsvarta kommer ljuset tillbaka och det svarta varar inte alls i lika långa persioder längre. Samtidigt har jag nog blivit lite av en expert på att "stänga av" när jag är te x på jobbet, men det känns som att det är ett sätt att få vila från sorgen också.

Just nu fokuserar vi på påsken då mina föräldrar kommer ner och det gamla köket skall ut och det nya in. Taket är uppe och spacklat "första" vändan, jag hoppas att det inte blir alltför många varv... :-) Spotlightsen sitter där de ska och all ström och alla strömbrytare fungerar. Kyl, frys, ugn och spis är inköpta på mellandagsrea och nu är det svängen till IKEA för att hämta alla skåp och lådor kvar...

Mina föräldrar och deras goda vänner har haft fest i helgen och genom detta samlat in 7000:- till Barncancerfonden!!!! Härligt!

I helgen var vi i Högstorp och Fredrik klättrade på tak och plockade ner takpannor medans jag och tjejerna gick till lekparken. Hela deras gård var en stor leråker av ombyggnaden, så lekparken var lite mysigare. Elsa njöt så klart av att ha två "stora" kompisar.

image112
Fredrik och Micke på taket - Ann och Ulla var på andra sidan...
image113
Ellen, Elsa och Ida. Fotopaus på väg hem från lekparken.

// Christina

Kommentarer
Postat av: sanna

vad fint att lasa att det svarta ar inte lika kompakt langre. och vad fin Elsa ar. Gick forbi er en gang i Sandsbro med tre hundar pavag mot sjon, da visste jag inte vilka ni var men kort efterat hittade jag er blogg. Om jag hade traffat er nu hade jag talat om for er hur inspirerande ni ar, och hur otroligt starka ni ar.
manga manga kramar fran Sanna, extrastorasyster till Bianca, diagnos ALL juni 2007.

2008-02-12 @ 06:12:27
Postat av: Jessica

Va skönt att sorgen är lite lättare att bära. Jag hoppas att ni slipper spackla för mycket.
Ha det underbart.
Kramar Jessica

2008-02-12 @ 08:33:45
Postat av: Berith fd Ågren

Lycka till med renoveringen, vet hur det är. Vi har precis blivit klar med vår övervåning som innan var helt oinredd:-)
Vad kanon att dom fått ihop så mkt pengar! All heder till dom!
kram Berith

Postat av: Åsa i Malmö

Vad skönt för er att ni får små andpauser emellanåt när inte sorgen är så tät och oframkomlig.
Varma kramar och tankar till er.

2008-02-13 @ 07:59:30
Postat av: Maria

Hejsan på er!!
Jag blir glad över att läsa att ni kunnat hämtat ny energi och mår lite bättre.... kul att det nya köket oxå snart står klart!!
Spännande att se hur det blir. Här i Näsviken är vi förkylda och hängiga, men förhoppningsvis har vi piggat på oss till helgen då vi förmodligen tar en utflykt till Hassela eller Järvsö. Slalom har blivit riktigt populärt hos Simon.


Sköt om er! Kram Maria

2008-02-13 @ 09:09:16
Postat av: Monica

Hej!
Skönt att höra att det ljusnar lite! Elsa är så fin på alla kort, det är så roligt att se henne!
Det är vår i luften här i Dalarna också, även om det borde vara mitt i vintern! Hoppas på lite snö till sportlovet för pojkarnas skull i allafall! Och, det vore kul att prova att tolka efter hästarna!
Kramar från Monica o Håkan

2008-02-13 @ 16:12:45
Postat av: -anki i lund

"Stunderna man kan ha roligt blir längre". Minns du? Hoppas ni snart är där?

Varje gång jag ser in i min Toves ögon, finns Noel med. Hans dag blev ju hennes dag. Er lilla pojke som trots sin korta tid på jorden gjorde så stora avtryck. Det han, och ni, lärt mig är att ta tillvara på varje ögonblick. Jag tänker ofta på er. Kram i massor! -anki i lund

2008-02-14 @ 16:30:48
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vad skönt att du mår lite bättre.
Massor av kramar till Er.

2008-02-20 @ 15:03:31
Postat av: Katrin

Kramar till er alla!

2008-02-25 @ 19:30:16
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Vill bara önska en fin dag och en bra helg:)

Susanne

2008-02-28 @ 13:24:25
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Maria J

Tänker på er. Kram Maria

2008-03-03 @ 18:30:48
Postat av: matilda

Hej, jag har last har ett par ganger efter att noel gatt bort.Det ar sa sorgligt och jag tittar in hos er ibland for att se hur ni har det.
Jag hittade hit genom att jag letar info om hur man kan samla pengar till barncancer fonden och har kanske antligen fatt napp!!laste om dina foraldrars fest..hur gjorde dom for att samla pengar!!!sjalv vill jag springa tjejmilen for att samla pengar pa egen hand till barncancer fonden, men ingen vet hur!ni kanske kan hjalpa mig....Skriv garna till mig!
Det ar svart att finna trostande ord till familjer jag inte kanner, men jag tanker pa er..Matilda

2008-03-06 @ 20:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback