29 januari...

Noels 5-årsdag har passerat, den 24 januari skulle han ha blivit 5 år. Det var en tung dag, utan ett födelsedagsbarn är det ganska meningslöst med en födelsedag. Både jag och Fredrik hade tagit ledigt, vi bestämde att vi skulle åka och bada på badhuset och sedan sätta ljus och blommor på graven. Graven är ganska tråkig att gå till just nu, det är bara blött och lerigt. Rådjuren äter upp blommorna och vinden blåser ut ljusen! Vi åkte dit i alla fall och gjorde så fint vi kunde.

Det blev en jobbig dag, vi var ledsna och lättirriterade. Orken och inspirationen infann sig inte för att hitta på så mycket. Förutom att åka på badhuset så fick Elsa titta på film resten av dagen... det var hon i och för sig mycket nöjd med. Det är nog mest vi som känner oss som dåliga föräldrar.

Skönt att julen är över och skönt att födelsedagen är över, nu får vi vila lite innan det blir "högtid" igen.


image110
Noel leker motorbåt i Toftasjön.

image111
Noels sista födelsedag i livet... sin 3-årsdag tillbringade han på operation.

Vi har nu firat 2 "vanliga" födelsedagar, 1 på sjukhus och 2 utan honom... och många, många utan honom är kvar!!

// Christina

Kommentarer
Postat av: Catarina Löv

Kära Christina och Fredrik. Tack för att ni var här; två timmar kändes mer som tjugo minuter.
Jag tänkte på er på Noels födelsedag, och när jag läser på er sida nu, så kan jag bara gråta! Jävla skit!
En stor, stor kram till er!
Catarina

Postat av: Jessica

Han tittade säkert ner på er från himlen där han hade ett jättekalas med alla andra änglabarn. Jag förstår att saknaden av honom är så urjobbig.
Tänker på er!
Kramar Jessica

2008-01-30 @ 18:07:12
Postat av: sanna

skickar en stor styrkekram. ni finns ofta i mina tankar!
varme, karlek och bus och kraft till er alla.

2008-01-30 @ 20:51:48
Postat av: Åsa i Malmö

Tänker ofta på er! Orden känns futtiga, men jag menar det verkligen - jag är så ledsen för att ni förlorade er Noel.
Varma kramar och tankar till er.

2008-02-01 @ 07:46:46
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag tänkte på Noel och Er den 24:e. Det gör jag ju alltid, men mer än vanligt.
Hittar inga ord.
Kramar.

2008-02-01 @ 08:38:00
Postat av: Nicke- alice pappa

Första besöket här! blev så otroligt lessen när jag läste igenom bloggen.
Man tar en dag i taget, men det är någon som saknas.

/Nicke

2008-02-01 @ 18:08:30
Postat av: Susanne

Kram!
Susanne

2008-02-03 @ 12:28:31
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Maria i Vagnhärad

Massor av kramar till Er.

2008-02-06 @ 16:58:47
Postat av: Ingrid fr Tjörn

Hej
Tänkte på Er på Noels födelsedag. Det känns så ofattbart och det gör fortfarande ont när man tänker på Noel och lilla Alice. De fattas.
Varje dag har ett ljus, det gäller att finna det.
För det finns där
Kram Ingrid

2008-02-07 @ 07:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback