Torsd 16 januari - äntligen...

har jag fått bo i en väderkvarn, Mölla kallades det där nere i Skåne. Den var jättefint renoverad och gjord i tre våningar. När jag var liten drömde jag om att få köpa en väderkvarn, den skulle jag sedan inreda och fixa på alla sätt och vis. Nu har jag kommit en bit på vägen och fått bo i en i alla fall.

image108
Möllan på utsidan... dock utan "vingar".

image107
Mittenvåningen där jag och Fredrik bodde, mysigt!

Vi tillbringade helgen på Barcancerföreningen gård i Skåne, gården består av ett stort boningshus och så den här Möllan. Ett fantastiskt ställe som vi gärna återvänder till. Vi hade en lugn och skön helg utan måsten med vår "vi som mist" -grupp. Vi pratade, lagade mat tillsammans, prommenerade på stranden och hade det bra!

image109
Friska vindar vid havet...

På vägen hem hälsade vi på hemma hos familjen Löw, det var skönt att äntligen träffas. Det kändes som om vi redan mötts flera gånger innan, fast det vara bara första gången.

Elsa hon bodde hos sin "extra-familj", där hon hade det så bra att hon knappt ville åka hem. Anna och Martin är nog hennes stora idoler tror jag.


I morgon åker Elsa och jag till Stockholm och grattar Katrin som tar sin polis-examen, hipp, hipp, hurra!! Sveriges bästa och längst resande barnvakter, mormor och morfar, kommer givetvis till huvudstaden från andra hållet för att passa Elsa när jag är i Blå hallen. På kvällen blir det god mat och mys. Resten av helgen får vi hitta på saker som är inomhus tror jag, så att vi inte blåser bort i stormen!? Junibacken och Kulturhuset känns som bra alternativ...

Fredrik får vara hemma och jobba + sätta upp taket, har vi tur är det färdigt när vi kommer hem.

// Christina

Kommentarer
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vad mysigt att bo i en väderkvarn, och skönt att träffa andra som upplevt samma hemska sjukdom och öde.
Man kan förstå varandra bättre.
Kramar till Er.

2008-01-18 @ 09:09:17
Postat av: Anna

Vad skönt för Er!
Det såg verkligen mysigt ut i väderkvarnen, så skulle man bo!
Ha en trevlig helg!

Kram Anna

Postat av: Karin

Hej familjen Björnfot
hittade er sida om er lille Noel på VSFB:s minnessida. Vi träffades på en Värnamoträff för ca 1 år sedan. Jag är mamma till Johanna och mormor till lilla Elsa. Vi förlorade Johanna i en trafikolycka den 15/12 -06. Jag har ofta tänkt på er och hur ni har det. Vi åker till träffarna i Värnamo, de har blivit betydelsefulla för oss. Jag läser om er stora och svåra sorg och saknad och upplever ju det själv i vår sorg. Sänder en styrkekram till er alla och hoppas ni hittar styrka i det svåra.
Kram från Karin - Johannas mamma

2008-01-18 @ 23:07:11
Postat av: Eva

Idag är det min systerson Antons fördelsedag. Men inte bara hans, för han delar den med eran Noel.
Jag tänder ett ljus Noel.

Kramar Eva.

2008-01-24 @ 17:39:28
Postat av: Maria

Hej på er. En tanke och en kram till er! Simon och jag har tittat på kortet när killarna äter piggelin idag och pratat om när vi sist var ner. Hoppas det trots allt är bra med er och er lilla sötnos där hemma på Lidvägen.

Kram Maria

2008-01-24 @ 21:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback