Mån 30 Juni - vecka 26 i graviditeten

Nu när jag mår bra går graviditeten fort... om ca 12 veckor är det dags, det känns lite overkligt fastän det sparkar och buffas inne i magen. Bebisen är vaken mycket på eftermiddagarna och kvällarna just nu och då är det full fart. Jag ser fram emot att vara hemma ett tag, ta långa prommenader när Elsa är sina 15 h på dagis, gå lite på baby-café eller bara hinna läsa tidningen.

Elsa och Fredrik har varit i Tärendö i en vecka hos farmor och farfar, de har det bra förutom att det är MASSOR med mygg, Elsa är helt sönderbiten. Farmor och Elsa pysslar med hundarna, är ute och cyklar och bakar en massa. Jag börjar längta efter dom nu och snart åker jag också upp en sväng till Norrland.

Sedan senaste bloggningen har det som vanligt hänt en hel del... vi tillbringade en helg på Möllegården (på Österlen) med fam Nilsson, det var jättemysigt och jag tror att aktiviteterna där passade oss alla. Mest badade vi nog i den uppvärmda poolen (+29) men vi hann också, köra 4-hjuling, spela tennis, bada bubbel-pool och laga god mat. Det kändes verkligen som att vi ska åka tillbaka nästa vår.

Midsommar har också passerat, Fredrik jobbade hela helgen och jag och Elsa åkta till en camping i Karlskrona med fam Nilsson och fam Johansson. Där slog vi upp våra tält och hade ett par mysiga dagar. Regn blandat med sol men ändå väldigt bra väder om vi jämför med förra årets midsommar. Elsa gillade att sova i tält så det kommer vi att göra fler gånger, både jag och Fredrik gillar ju campinglivet.

Nu följer lite bilder som vanligt för er som vill titta :-)


Andra dagen kom hon på vart gasen satt...

Martin kör med mamma Lotta bakpå ropandes... inte så fort!!

Anna och Elsa doppar fötterna i ett kallt hav.

Varmare var det i poolen på Möllegården.

Fam Björnfot.

Fam Nilsson framför Sverige-matchen, de sista 5 min lyckades Martin lära Elsa säga Heja Sverige!!

// Christina

Kommentarer
Postat av: -anki (i lund)

Åh vad fina ni är! Vilken underbar sommar ni redan verkar ha hunnit med?! Jag är mest fundersam över var juni tog vägen?



Stor kram till er alla! -anki

2008-07-01 @ 13:38:10
Postat av: Mia

Hej!



Är in och kikar för att se hur ni mår och om ni haft en bra sommar..har inte sett något inlägg på ett tag men hoppas allt är bra!



Kramar från Jämtland

Postat av: Maria Buske

Hej och god morgon.

Klockan är 05:10 och jag slutar snart för i natt. Jag hoppas allt är bra med er och passar på att skicka en sensommarhälsning till hela familjen, framför allt lilla eller rättare sagt stora damen Elsa!! Thomas är inne på sin sista semestervecka och jag min sista arbetsvecka. Vi har hunnit med en minisemester till Åland och en badhelg i Ö-vik och Paradisbadet!! Gissa om pojkarna trivdes????

Simon har börjat lära sig simma utan flythjälp och är hur stolt som helst, och Jonathan kan inte förstå att han inte får hoppa från trampolinen

( höga) för mamma!?

Han är totalt orädd av sig. Man undrar ibland var det skall sluta. Som stuntman kanske om 20 år, vem vet....

********Var rädd om er! Stor Kram Maria**********

2008-08-13 @ 05:17:46
Postat av: anna-karin

Hej! tack för rådet när det gäller tidningen som vill talade om. Det fanns en massa saker och ideer där. Hoppas allt är bra med er annars. här det full rulle nu innan skolorna börjar nästa vecka.

ja jag ska då inte ha nå fler barn med tanke på vad som hände efter jag fick jenny. Har andra planer. Men jag är glad för din skull.

Hälsa alla så hörs vi./ kusin vitamin

2008-08-14 @ 00:12:50
Postat av: -anki i lund

Hoppas ni mår bra allihop och sommaren varit snäll mot er? Tänker ofta på er. Kram -anki

2008-08-20 @ 08:33:05
Postat av: Kerstin

Hoppas det är bra med hela familjen. Vad gulliga ni är på traktorn!

2008-08-21 @ 22:10:34
Postat av: Anders Widen

Hej! Äntligen bredband så att jag/vi kan surfa iväg plötsligt helt obesvärat.

Härligt att se bilderna från i somras!

Vi kom ju aldrig ned till er för tunga husvagnens sjull (Bara Annika hade eg körkort att köra) och vi ville tippa den i en å redan i Enköping.

Nu har vi trillat in i vardagen igen. En helt juste vardag. Annika jobbar jämt och jag har fullt upp med de tre. precis som det ska vara.

Vi hoppas ni har det precis lika bra.

Kramar

från Anders W med familj

2008-08-22 @ 17:04:11
URL: http://djingis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback