Söndag 23 Nov - Smålandsposten

Förra helgen var vår familjebild med i Smålandsposten... som tradition så får man åka till sjukhuset och ta ett kort på hela familjen som sedan publiceras i tidningen. Inför denna fotografering fick jag skriva vilken bildtext som jag ville ha med under kortet, jag skrev våra namn samt namn på syskonen - Elsa 3 år och Änglabror Noel.

För oss var det självklart att Noels namn skuklle finnas med i bildtexten trots att han inte fanns med på bilden, han tillhör vår familj och har levt med oss i nästan 4 år! Smålandsposten var tyvärr av en annan uppfattning och tog helt enkelt bort Noels namn helt och hållet - utan att prata med oss!? Vi känner oss både kränkta och ledsna... hur kan de göra så???? Hade jag vetat att de skulle radera hans namn från vår familj så hade jag inte velat ha med bilden alls.

Förutom det så har Elsa varit sjuk, hon kräktes på onsdagnatt och har sedan dess inte ätit, sovit massor men oroligt - och det värsta av allt har nog varit att vi inte blivit smittade! Många symptom som var alldeles för lika Noels, jobbigt!
Minnena dyker upp omedelbart, Noel snart 3 år, Elsa var 2 månader, han kräktes och var jätte-trött och vi blev aldrig smittade av någon magsjuka. Nu är Elsa och Meja precis i den åldern då helvetet började för snart 3 år sedan...

I dag har det dock vänt, hon äter och är superpigg. Det visar sig även runt om i huset att hon är frisk...hon stökade ner hela övervåningen och sa att hon gjort en pannkaka (saker överallt) - härligt att hon är tillbaka vår pigga, busiga lilla tjej! Som driver oss till vansinne emellanåt :-)

Sammanfattningsvis kommer både Elsa och Meja kommer att få stå ut med 2 föräldrar som är lite hispiga när det gäller kräkningar och obefogad trötthet.


Elsa får rida på Pigge hemma hos Calle och Anna. Förutom det jagade hon och Gustav fåren runt, runt, runt, klappade katten och plockade ägg från hönorna - en toppendag för oss alla! Tack!




Tjejen som börjar bli stor!

Farmor på snabb visit från Tärendö.

Elsas 3-års kalas har vi också haft förstås! Det blev jättemysigt och Elsa var mycket nöjd. För oss var det skönt att få ha ett 3-årskalas hemma på vanligt sätt och inte dagen innan en mega-operation av huvudet. Vi har som sagt alldeles för många dåliga minnen att relatera till, just runt 3 år.

Tack för gratulationer till Elsa och tack till alla er som satt in pengar på Änglabarnens insamling!!!! Man kan ju sätta allt från 20:- och uppåt - allt räknas!

// Christina

Kommentarer
Postat av: -anki i lund

Hur Smålandsposten tänker har jag ingen aning om, men jag har en hel del ord och meningar jag skulle vilja säga till dem! Känner hur hela jag liksom kokar inombords och orden som bubblar är varken vackra, trevliga eller passar sig att dela på internet...



Stackars Elsa som blivit sjuk och så skönt att höra att hon är på bättringsvägen. "Hispiga föräldrar" är nog det sista ordet jag skulle använda för att beskriva er. Snarare "mycket goda föräldrar" som baserar livet på erfarenhet. Fortsätt med det ni, det är grundat av kärlek!



Många kramar! -anki

2008-11-24 @ 07:36:20
Postat av: Carin

Nu hoppas jag att ni inte tar illa vid, men jag gick in och kommenterade detta på tidnignens hemsida i anslutning till er fina bild, får se om de kommer att lägga ut det. Otroligt okänsligt gjort av dem.

2008-11-24 @ 08:39:58
Postat av: Moa

Hej

Fruktansvärt okänsligt gjort av Smålandsposten måste jag säga... Skitsamma att Noel inte finns med på bilden, han är ändå en del av er familj. De borde ju fatta att man inte raderar ut namnet på ett dött barn sådär bara utan vidare...



Kram

Postat av: Greta

Hej!



Mycket fint kort, men... jag tänkte just på detta att Noels namn inte var med när jag tillfälligtvis tittade på familjefotona i tidningen. Förstod att det måste ha blivit nå´t fel där. DÅLIGT av SMP!!

2008-11-25 @ 09:59:03
Postat av: A-C

Jag har haft den STORA förmånen att få hålla Meja. Fick snusa in hennes doft.Det var lite konstigt att Noel inte stod med. Jag visste inte att SMP var så trångsynta.Det är beklagligt att inte han fick vara med. Nu vet ju vi som läser blogg och känner till er hur det är, men inte andra. Jag hoppas ni ska få en fin tid framöver och att Fredrik kommer upp med tjejerna till sitt jobb så man får träffa dem igen.STOR BAMSEKRAM till er alla.

2008-11-29 @ 20:52:26
Postat av: Pernilla i Växjö

Ni var så fina i tidningen. Och konstigt nog var det första jag tänkte på hur tomt det var utan Noels namn - precis vad som varit er intention att ha med. Om jag vore er skulle jag ringa upp och fråga varför dom inte skrev det ni ville! Det är svårare att kunna släppa om man inte får en förklaring åtminstone.

2008-12-01 @ 19:09:07
URL: http://pi-lah.com
Postat av: Angelica-änglamamma

Helt galet att de tog bort Noels namn. Skäms Smålandsposten!

2008-12-07 @ 19:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback