Lördag 27 sept - Noels dag och lilla Majken

Onsdagen den 24:e blev en tung dag precis som väntat, minnesbilderna började redan på morgonen... bilderna av Noel som fick svårare och svårare att andas, gurglandet av vattnet i lungorna och kraften som rann ut ur hans kropp. Sedan var han död, det gick inte att få ogjort, han var död för alltid.

Nu efteråt förstår jag att vi var i chock, att vi inte förstod fullt ut, svåra minnen så som dödsdagen, dagar då han var riktigt dålig under behandlingen har jag nog fortfarande inte bearbetat klart, det är för svårt... de svåra minnena bearbetas eftersom och det är kanske därför som det inte blir lättare med dödsdagar, födelsedagar eller andra högtider, det blir kanske aldrig lättare!?

På förmiddagen köpte vi fina blommor och planterad om på graven, en ny lykta inför höstmörkret och 2 fina buketter med snittblommor. Det blev fint och höstigt, speciellt eftersom det var en lika fin dag med sol och blå himmel som den dag han lämnade oss. Lunch intog vi på McDonalds och sedan tillbringade vi hela eftermiddagen på badhuset... med vår lilla dotter som är som en fisk:-) På kvällen grillade vi och sedan bara var vi...

Tack alla ni som fortfarande kommer ihåg! Det värmer!

Mitt i sorgen har Albin och Ida fått en liten lilla-syster, Majken, och Elsa ännu en kusin. Hon föddes i går (fredag) och snart är det även dags för oss.... Mona och Majken mår bra, jag pratade med Mona nyss och de väntade bara på att få bli utskrivna.

Lite bildef från den 24:e...


Vackra höstfärger...

Älskade Elsa som är vår källa till ny kraft.

Rutchkana med pappa, mysigt ända tills de for under vattnet :-)

Mys och vila i mammas famn...

// Christina

Kommentarer
Postat av: Maria i Vagnhärad

Ja du sorgen kommer nog att finnas där mer eller mindre hela tiden. Jag läste att det tar 5-10 år att sörja ett barn, konstigt hur mäts det.

¨Lilla fina Noel som kämpade så tappert, j..la cancer som vann, fel och orättvist.

Tänkerpå er. Kramar.

2008-09-27 @ 11:49:16
Postat av: Berith

Tänker på Er och vill även säga lycka till med den nya familjemedlemmen. Varma kramar Berith från Hudiksvall

Postat av: -anki i lund

Tänker på er. Varje dag. Kram -anki

2008-09-28 @ 08:57:31
Postat av: Maria Buske

= KRAM =

2008-09-28 @ 09:23:43
Postat av: Therése

Vill bara sända en tanke till er, Noel och ert väntade lilla barn. LYCKA TILL framöver!



Kramar!

2008-09-28 @ 12:20:43
Postat av: Kerstin

Tänker väldigt mycket på er. Vad fin hon är, er kraftkälla Elsa! Härliga foton.

2008-09-28 @ 14:24:36
Postat av: A

Kära ni. ALLA. Det finns så mycket man inte förstår.... Men varma tankar sänds till er hela tiden. Nät det gått det där s.k.sorgeåret så tar sig sorgen helt andra uttryck. Den får ett annat djup och har andra dimentioner. STORA VARMA KRAMAR och LYCKA TILL om nåra dar

2008-09-28 @ 17:50:14
Postat av: Ingrid fr Tjörn

Hej vänner

Elsa bara växer och växer, en stor dam som snart

ska bli storasyster. Jag förstår att 24 var en jobbig dag för Er. Men i framtiden kan det bli en fin dag..en Noeldag. Så blev det för mig när jag miste min bästa vän. Den 1:a mars är det hon och jag. Kram Ingrid

2008-09-29 @ 07:14:11
Postat av: Lena i Hudik

Kära Christina

Underbar bild på dig och Elsa.Mina tankar var hos er i onsdags. Du har rätt när du skriver om att bilder dyker upp. Går ej att styra. De är så fyllda av smärta, oro och sorg. Så detaljrika både av känslor som fanns då och av hur omgivningen såg ut och vad som sas. Som du förstår så talar jag om mina bilder från Malins sjukhusperioder och att de finns kvar än idag, så lång tid efteråt. Man får lära sig att leva med det. Nu önskar jag lycka till inför denna onsdag. Jisses vad spännande det är när en ny liten människa ska komma.

Kram Lena

2008-09-29 @ 08:05:14
Postat av: Brunkullan med Mosipperötter

Visst minns vi Noel! Kikar in med jämna mellanrum för att minnas en pojke jag aldrig lärde känna, och läsa om er och det nya liv som väntar:)



Stora tröstande kramar till er alla i familjen!



Susanne i Östersund

2008-09-30 @ 10:52:57
URL: http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com
Postat av: Maria

Lycka till snart. Varma kramar Maria

2008-09-30 @ 21:25:48
Postat av: Tezzy

Fin grav ...dock så sorgligt att ni måste gå dit för att träffa honom :(

Vet ej om du minns mig men jag har ju en kompis vars barn Tobias gick bort i Cancer vid knappt 8 års ålder .Nu har en bekants dotter tyvärr oxå drabbats igen . fick bort cabcern men nu e den tillbaka :( ,Bara att hålla tummarna nu och hoppas på det bästa !



Ta hand om er KRAM

2008-10-03 @ 06:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback