Lördag och myskväll

Elsa och jag har myskväll med Bompa, chips och lite godis... Fredrik jobbar och kommer inte förräm vid 22-tiden. Jag fortsätter bli tröttare men mest är det ryggen och fogarna som spökar. Jag kan inte gå speciellt långt, jag kan absolut inte stå stilla speciellt länge och sitta går korta stunder i taget, men, men, snart är det dags - slut på gnället! Jag jobbar en vecka till och sedan hinner jag vila upp mig ett tag innan det är dags.

Vi hade kick-off med jobbet i veckan med föreläsningar, grupparbete, god middag och olika artister. De artister jag kom ihåg namnet på var gruppen Grace där Linda Lampenius och Sofia Källgren ingår - när dom hade spelat färdigt gav jag upp för kvällen. Efter det var det dans och mingel, inget för en gravid kvinna i 9:e månaden :-)

Funderar mycket på hur det varit med Noel här och vad han hade sagt om en till syster eller bror. Elsa pratar mycket om bebisen och har även börjat prata mera om Noel. Förstår gör hon absolut inte men man kan märka att hon funderar över vart han finns. Även på dagis har hon nämnt sin storebror och sagt att han är en ängel. Jag har lämnat dit två böcker för fröknarna att läsa, Nora från ingenstans och en jättefin bok om trollsländor och två parallella världar där man inte kan gå emellan. Böckerna kanske kan vara till någon hjälp att förklara för Elsa när hon frågar.


Noel ville pussa på Elsa hela tiden... han var jättesnäll med henne.


Mycket stolt store-bror...

Det är svårt att få plats med all sorg ock saknad när bebisen tar så stort utrymme, men det får vara så ett tag, Noel finns alltid i våra tankar och snart är det 2 år sedan han dog... den 24 september.

Kommentarer
Postat av: -anki i lund

Nu trillar tårarna. Så fin han är Noel! Så stolt han ser ut och så försiktigt och ömt han håller om Elsa. Snart två år sedan. Kan inte fatta. Två år ni varit utan honom, hur är det möjligt?



Myskvällen på tu man hand låter jättehärlig. Pussa på stumpan, klappa på magen. Ni finns i mina tankar. Ofta. Kram -anki

2008-09-13 @ 18:44:30
Postat av: Catarina Löv

Christina, jag vill säga mycket, men jag kommer hela tiden av mig. Jag vill bara säga att jag tänker på er, minns mycket väl den 24 september 2006 när jag läste om er och Noel på kvällen samtidigt som värkarna med Vera satte igång. (Hon föddes den 25/9 klockan 07.41) Jag minns hur jag grät. Och grät. Och grät. Jag och Christian tänker på er alla och hoppas att vi kan ses igen. Lycka till på förlossningen. Ta hand om er alla!

Postat av: Catarina Löv

Bilderna är så fina. Om man varit med och beskådat sådan syskonkärlek så svider det till och värmer på en och samma gång. Men dom är så fina ihop. Stor kram.

Postat av: Catarina Löv

Han skulle ju vara här. Det vore det enda rätta.

Postat av: Mia

Vilken liten kille-undebar bild som säger allt om syskonkärlek och jag "förstår" (eller inte alls då jag inte har er erfarenhet)att det måste vara tudelat att invänta en ny familjemedlem samtidigt som en årsdag närmar sig..



Vad tufft av dig att jobba så tätt inpå innan det är dags med magen..jag är tacksam för att jag är sjukskriven just nu för att jag jobbar oxå mentalt med att välkomna vår bebis samtidigt som jag sliter med det som hände under sommaren..

Jag har dock minst 9 veckor kvar och denna grav är psykiskt tuff..



Jag önskar att du får en bra sista vecka på jobbet och möjlighet att ladda batterierna innan den lille/a är hos er..



Höstkram från Jämtland

2008-09-14 @ 10:30:46
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com
Postat av: Maria i Vagnhärad

Vilka fina bilder på fina barn. Noel skulle ha vunnit kampen och ta hand om sina systrar.

Lycka till med förlossningen. Kram.

2008-09-14 @ 19:22:39
Postat av: Josefine

Åh vad fina de är båda barnen. Och vilken kärlek!

Jag har ju bara sett er alla på kort men oj oj vad Noel är lik sin pappa på bilden med Noel & Elsa.

Han skulle ju varit med nu, även fysiskt.

Kram & lycka till med förlossning och allt

2008-09-15 @ 14:18:27
Postat av: monica

Hej

Jag kan bara hålla med dem som skrivit redan! Noel ser så nöjd ut med sin lilla syster!

Hoppas du får några vackra lediga höstdagar att njuta av, innan bebisen kommer! Tänker ofta på er!



I februari ska det komma en liten bebis till, vi ska bli Farmor och Farfar!Det är så spännande!

Kramar från Monica och Håkan

2008-09-15 @ 19:36:35
Postat av: Maria Buske

Tänker på dej ,Stina!



Kram til er alla.

2008-09-15 @ 21:33:44
Postat av: ingrid fr Tjörn

Lycka till

Kram Ingrid

2008-09-17 @ 07:08:16
Postat av: Gunnel

Hej Kristina!



När jag läser ditt senaste mail blir jag rörd till tårar, du har en förmåga att kunna uttrycka dina (era)tankar att man känner det i sitt hjärta. jag har försökt ringa dej och tacka för brevet, jag blev så väldigt glaaad, sen fick jag eller vi ett riktigt gott skratt, teckningen som Elsa gjort till mej, ett Lejon svårt sjuk i vattkoppor, Johan var här då också, helt underbart, kramar till Er alla. Gunnel

2009-02-12 @ 17:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback