Söndag 21 september 2008

Så här skrev jag på bloggen för 2 år sedan... www.bjornfot.blogg.se

På något konstigt sätt så passerar dagarna även här hos oss. Vi turas om att ligga bredvid Noel, han vill ofta hålla handen för att känna att vi är där, ropar ofta pappa eller mamma utan att egentligen vilja säga något. Han vill känna tryggheten i oss och det är ju det enda vi kan ge honom, vi som ville ge honom hela livet.
Korta stunder piggnar han till och pratar om det som dyker upp i hans huvud, han vill tända en brasa för att grilla korv till pappa, han kom på att han slog huvudet i taket på cykelvagnen, han vill ge Elsa frukt för det tycker hon om så mycket, den "grejen" man gör lerfigurer med är svår att göra ren... osv.
Det som är jobbigt är att han börjar bli lite snurrig, vet inte riktigt vart han är ibland. Vi vet väl egentligen inte om det är tumören eller en enorm trötthet eftersom han inte får sova någonting, han kan inte slappna av. Kräkningarna fortsätter och tvättmaskinen går för fullt hela dagarna. Lotta och Carina kom och satte nålen i dag så att vi kan ge honom dropp, risken är ju att han blir uttorkad. Vi fortsätter sätta lite i knappen så att han slipper kräkas galla, det är bättre att ha något i magen som kan komma upp.
Noel ville att jag skulle berätta att han varit ute och åkt en kort sväng med vagnen i dag, det är ju sommarväder här i Sandsbro.
// Christina & Fredrik


September är en splittrad månad i år, glädjen över vår nya familjemedlem som är på väg och den intensiva smärtan i kroppen så fort mina inre bilder av Noel dyker upp. Så liten och så sjuk, 3 dagar senare så lämnade han oss.


Kommentarer
Postat av: Mia

Kära ni..

Ord är så överflödiga-vad kan man säga?Igenting-ni har fått genomgå det värsta om kan hända en som förälder-att ett älskat barn försvinner ifrån er..

Jag minns oxå de dagarna, hur ont det gjorde att gå in och läsa om Noels kamp för livet..

Lille vän..



Vi kommer tända ett ljus för Noel dessa dagar och mina barn känner till Noel då vi pratade om honom, mkt, när han kämpade på som bäst..



Styrkekramar från ett höstvackert Jämtland.

Postat av: -anki i lund

Önskar så att jag hade de tröstande orden. Minns mina väldigt blandade känslor förra året när Noels dag blev dotterns födelsedag. Både glädje och sorg. Han kunde väl ha fått ha dagen i fred? Men sen kom jag på att det blev nog precis som det skulle? Noel kommer aldrig bli glömd! Hos mig kommer vi fira födelsedag men samtidigt ha ett extra ljus för Noel tänt i fönstret.



Under året som gått har jag bestämt mig för att tolka dotterns födelsedag som en gåva, Noels gåva. Er lilla kille skänker mig leenden varje dag. Tack!



Har tänkt mycket på er nu i helgen och kommer ha er i mina tankar ända till dess jag vet att bebis är född. Alla mina lyckönskningar och en alldeles särskild puss till storasyster Elsa! Kram -anki

2008-09-22 @ 08:57:28
Postat av: Maria i Vagnhärad

Jag kommer ihåg orden som om det var igår.



Noel var den första fina oskyldiga killen jag läste om på internet och jag trodde att han skulle klara sig. Jag hade inte hört talas om att små barn dog i Cancer. Hade inte trott det.

Någon som är så liten och oskyldig skall gå bort.



Jag kommer ihåg chocken, sorgen och ilskan. Så fel, någon måste göra något.



Nu 2 år senare har flera oskyldiga fina barn somnat in.

Vilken hemsk verklighet.

Jag tänker ofta på Fina Noel, hur fel det var att han inte fick vinna kampen mot cancern.



Men jag skall fortsätta kämpa mot cancern.Tänka på hjältarna som förlorade den orättvisa kampen. Jag ger pengar till Cancerfonden och Blod till blodbussen.



Kramar till Noel´s familj och vänner.

2008-09-22 @ 14:17:23
Postat av: Linnéa B i Mölndal

Oj, era ord och bilder satte igång en ordentlig störtflod hos mig. Känner så fruktansvärt väl igen mig i så mycket. Vi förlorade vår Josef för 3 år sedan. Han var jämngammal med Noel.

Och i min mage ligger en liten lillasyster som förväntas komma ut om 2 veckor. Det är verkligen blandade känslor nu.

Ett varmt lycka till från mig!!

2008-09-22 @ 14:34:01
URL: http://brohede.blogg.se/
Postat av: Maria i Vagnhärad

Tänker på familjen lite extra imorgon.

Kramar.

2008-09-23 @ 08:17:32
Postat av: Mia

Idag tänker vi på Noel och tjejerna mina sprang för barncancerfonden igår och idag lämnar vi en slant till forskningen så att forskarna kommer en liten bit på vägen att lösa gåtan hur man kan bota cancer.

Lille Noel med familj-jag var så glad när jag hittade igen er på nätet för att höra hur det var med er då åren gått men kunde aldrig föreställa mig vad som hände hos er..Idag för 2 år sedan förlorade er son kampen mot cancer men han är en liten kille som gjort avtryck hos många människor.



Varma höstkramar från Jämtland.

2008-09-24 @ 08:16:02
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com
Postat av: Moa

Tänker på er extra mycket idag

2008-09-24 @ 10:35:52
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Maria Buske

Hej på er!!



Idag brinner ett speciellt ljus bredvid Noels fotografi! Ett vackert änglaljus och Simon har lagt dit fina röda höstlöv.

Noel minns vi med värme och idag är ni alla i mina tankar.



Stor kram Maria

2008-09-24 @ 13:00:19
Postat av: Kristina Svedberg

Jag kommer ihåg en annan sak du skrev den 19 September 2006.



"Ta hand om er och var glada när era barn stökar ner med alla leksker, det gör så ont i hjärtat när det inte ligger några saker annat än i hyllorna!"



Detta brukar jag försöka ha med mig när vardagen känns tung och gnällig.



Tänker på er

Kramar

Kristina

2008-09-24 @ 13:06:41
Postat av: Katrin

Vännen...

Jga hoppas att du redan vet att jag tänker på Noel, dig och er alla idag!

Kramar

/Katrin

2008-09-24 @ 21:51:03
Postat av: Catarina och Christian (Alfons mamma och pappa)

Christina och Fredrik.

Ni har funnits starkt i våra tankar både igårkväll och idag. Noel har fått en stor plats hos oss, trots att vi inte kände varandra. Han var fin och ni också. Vi har tänt två nya höstbruna ljus för våra söner, idag speciellt för Noel, men vi tyckte att Alfons kunde hålla honom sällskap.

Vi hoppas att er dag varit dräglig, eller vad ska vi säga, vi vet hur det kan vara. Vi tänker på er. Stora kramar och lite extra till dig Christina som snart ska föda. Fina Elsa som ska bli storasyster.

Postat av: -anki i lund

Ledsen att jag aldrig hann skriva igår. Vi firade födelsedag hemma. Drygt 30 personer, barn och vuxna, var här och åt tårta i olika omgångar. Hela tiden brann ett extra ljus i vårt fönster. Ett ljus som bara jag visste varför det brann...



Noel, och hela er familj, finns i mina tankar. Jag tror jag ska blåsa lite såpbubblor idag? Kram -anki

2008-09-25 @ 07:54:49
Postat av: Maria i Vagnhärad

Hoppas att Noel´s dag var fin.

Kramar till er.

2008-09-26 @ 07:27:09
Postat av: TEZZY

Lilla hjärtat :(

2008-10-03 @ 06:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback