Fredag 24 april - 2 år och 7 månader....

Just nu går tiden fort... solen skiner, vi är ute mycket och när kvällen kommer vill vi knappt gå in. Det är en riktig försmak av sommaren! Noels sista sommar, sommaren 2006, var en otrolig sommar, varm, solig och vi hade en härlig tid tillsammans (bortsett från cancern). Nu är vi i samma läge igen med en 3-åring och en liten tjej som kan sitta och snart krypa... det är mycket som kommer tillbaka. Tänk om vi kunde få en solig sommar med två friska barn, bada i sjön och åka på utflykter, jag hoppas att det blir så!

I dag var Elsa till frissan för första gången, det är ju inte hennes starka sida att träffa okända på ställen hon aldrig varit på så vi gjorde ett "studiebesök" där i går eftermiddag och i dag gick det väldigt smidigt, skönt. När vi var hos doktorn för 2 veckor sedan så fick han sig en höger-krok rakt i ansiktet... jag tänkte att frissan skulle slippa detta:-)

Vi har haft besök från Näsviken några dagar av Buskes, det var full fart och kul att ha dom här. Efter att ha besökt Leo´s lekland så vill nog pojkarna åka ofta till Växjö skulle jag tro.

I morgon är det dags för "skogstrollen" och temat för dagen är myror, vi får väl se vad Camilla och Görgen har hittat på för aktiviteter... viktigast brukar vara fikat för alla barnen (för föräldrarna också tror jag).

Bloggen lever vidare ett tag till, jag tycker ju fortfarande att det är roligt att skriva även om det inte blir så ofta. En gladare blogg om en familj som mår bättre och som på något sätt har tagit sig igenom 2 år och 7 månader utan ett älskat barn.

Snart är Elsa äldre än Noel fick bli... känns märkligt!

// Christina


Meja sitter själv men med en kudde att falla på...

Maria, Jonathan, Simon, Meja och Elsa

Första eldningen i nya kaminen, mys pys!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja nog vill de tillbaka alltid;) (Och inte bara dom)

Men det är inte bara Leo´s som drar...Elsa är en bidragande orsak hon oxå... Min kompis Elsa som Jonathan säger när han berättar om vår tripp till er..också bäbisen förstås ( han kommer aldrig ihåg Mejas namn) Ang nappen så är den ju hittad men undanlagd för tillfället...den måste nog komma fram om några veckor för J säger hela tiden så här: mamma den kommer fram en annan gång för allt som blivit stulet kommer igen...( kan det vara så att man sagt typ, allt som INTE blivit stulet kommer igen, då mina killar är fenomenala på att sprida sina saker utan att komma i håg var de hamnar...och när de inte kan hitta det de söker slutar det ofta med tårar och att det är mitt fel...kan inte förstå...



Ha det gott i värmen. Det har vi för vi tog med den hem;) Många kramar Maria

2009-04-24 @ 21:38:45
Postat av: Maria

..glömde tillägga , att om/när nappen kommer fram ska den skickas som present till Meja. Det har J redan bestämt sedan tidigare, innan den tappades bort...

2009-04-24 @ 21:40:51
Postat av: Mia

Vad bra att du orkar/vill skriva lite mera i bloggen..förstår om bloggen oxå symboliserar er svåra tid men kanske den oxå är ett minne för er familj(och att se hur ni utvecklas själva i er sorg&saknad,iallafall är min blogg ett bra ex på att se att det går framåt även om man tycker det är bra eländigt mellan varven) och för mig som aldrig fick träffa Noel att få ta del av hans minne..



Elsa verkar ha skinn på näsan-månne det norrländska kynnet och mammas starka kämparanda?!

Fina bilder och vilken glad goding Meja verkar vara.

Kram från Wien

Postat av: Mia

Menar; ett bra ex för mig SJÄLV, inte som ett bra ex för alla..ibland går det fort när man skriver;-)

2009-04-25 @ 14:10:48
Postat av: Louise - mitt tonårsliv

Fin blogg du har :)

2009-04-25 @ 14:17:30
URL: http://helpmehelpyou.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kan nog förstå varför doktorn fick sig en snytning - även jag är rädd för doktorer >.<

Men ni ser ut som en jätte mysig familj, hoppas ni får en underbar sommar men massa sol och bad. Och självklart massa underbara myskvällar framför brasan!

2009-04-25 @ 14:19:21
URL: http://minportfolio.webblogg.se/
Postat av: Familjen Centre

Hej på er!

Det var verkligen längesedan sist , livet går vidare för oss också. Vi har lämnat Skurup och bor nu i Malmö i lägenhet och vi stormtrivs. Vi blev så glada när vi såg lilla Meja , och vad stor Elsa har blivit. Vi tänker ofta på er och lilla Noel. Tankar av både glädje och sorg.....

Hoppas ni får en bra sommar och hälsa Barbro och Bengt så gott ifrån oss.En stor kram till er alla från Ingvar Ulrika Felix och Henrik.

2009-04-26 @ 20:41:55
Postat av: Pernilla i Ingelstad

Det är så fint att läsa om att ni på något sätt börjat hitta tillbaka och finna glädje i vardagen trots den stora sorg ni alltid bär på! Det är så härligt att kunna vakna en morgon och le för att solen skiner, utan att allt bara är nattsvart direkt. Jag önskar Britt också kunde nå dit en dag, men för tillfället har hon det värre än någonsin och det är så svårt att känna sig så otillräcklig över att inte kunna hjälpa henne ur allt det svarta. Jag vet inte hur hon ska klara detta, och hur tröstar man när man vet att hennes flicka aldrig kommer komma tillbaka? Hon kämpar dag för dag.

Nu blev det ett litet sidospår men jag ville bara önska er en riktigt härlig sommar med era solstrålar (idag fick man ju verkligen sommarkänslor :) )

2009-04-29 @ 19:24:08
URL: http://pi-lah.com
Postat av: Anonym

Skoj att du vill ha kvar den här mysiga bloggen! Jag är inne och kikar här ofta och tycker det är härligt att få läsa om er! Så himla skönt för er att våren kommit på riktigt. Ni har väl snart sommar där medan vi fortfarande väntar på våren här uppe i Umeå :). Tänk att Elsa blivit så stor! Förstår att många känslor snurrar omkring. Ni har två otroligt fina tjejer. Ta hand om varandra! Många kramar från Johanna

2009-04-29 @ 23:19:24
Postat av: Anki P

Hej. Det är tur den här bloggen finns. Det har gått att följa er på ett annat sätt. Jag saknar Fredrik på jobbet.Men ni ska ta vara på den här tiden. Bygga upp varandra. Jag tänker mycket och ofta på er även om jag inte har sagt så mycket på jobbet. En stor varm innerlig bamsekram till er hela familjen.

2009-05-02 @ 20:00:28
Postat av: Moa

Ja det kanske är lite mer befogat att smälla till doktorn ;) Kram!

2009-05-04 @ 18:09:45
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback