Fjällstuga...

Mina föräldrars fjällstuga är ledig vecka 7, den ligger i Lofsdalen och har 10 bäddar samt bastu.... Är det någon som är intresserad av att hyra den så skicka ett mail till - [email protected]

En konversation med Elsa häromdagen...

C: Elsa titta vad fint med alla stjänorna
E: Ja, vad vackert! Mamma, Noel är där upp på stjärnorna.
C: Ja, han sitter nog på en stjärna och vinkar åt oss, tror du inte?
E: Mamma, Noel tänder ju alla stjärnorna på natten! Då blir det fint!

Julen har passerat och ett nytt år har påbörjats. Julen gick mycket, mycket bättre än 2007, Noel kändes väldigt frånvarande och vi kom in i någon sorts jul-lunk. Med små barn blir det ju sällan någon paus, en mycket aktiv 3-åring ser till att alla har fullt upp och en bebis som börjar bli väldigt social hjälper också till med sysselsättningen. Min familj kom ner några dagar och Elsa fick massor av paket... så klart! Hon tyckte dock att tomten hade konstiga ögon och han fick ingen kram. Elsa ger i och för sig aldrig kramar på kommando, är det inte på hennes villkor så får det vara. Precis som Noel kan hon vara väldigt reserverad.

Till Nyår tog vi tåget upp till Hudik där min bror Johan med flickvän Anna hade gjort en lyxig nyårs-middag med vin, glittriga hattar och smarrig efterrätt. Raketer sköt vi inte så många eftersom Elsa tyckte att det lät så mycket. Vi hann även träffa Maria med familj ett par dagar och så hann vi med att gå på kusin Gunillas bröllop, det var roligt att träffa er alla! Bilder följer nedan!

Jag fortsätter känna mig väldigt splittrad i sorgen efter Noel och glädjen över Meja, det är svårt att få plats med både och fortfarande tycker jag. Det blir i stället så att vissa dagar blir riktigt dåliga dagar då jag är ledsen, för att sedan följas av några bra dagar. Det kanske alltid kommer att vara så, jag vet inte. Samma ork och energi har jag inte fortfarande men det kan ju också bero på att Meja bara är 14 veckor, det tar ju lite tid att hämta sig från graviditeten och snittet!

I morgon ska jag och Meja på baby-massage... spännande att se vad hon tycker om det:-)

// Christina


Elsa med nyårshatt och grön soppa... hon smakade inte:-))


Min gudson Simon med Meja.

Simon och Elsa i rutchkanan...

Brudvalsen... Gunilla och Per

Fredrik och Anna på havet... pappa var också med.

Elsa på skridskor för första gången här hemma på Toftasjön.

Två härliga dagar på isen har vi haft... kul med lite vinter i Småland också.

Kommentarer
Postat av: -anki i lund

Å, stuga!? Vill jätte, jättegärna men vet ju inte om vår lilla har valt att komma då eller inte? Får man lov att kanske hänga på nästa år istället? hoppas, håller tummarna och blinkar oskyldigt Skulle väldigt gärna hyra och bjuda med mina svärföräldrar, det är de verkligen värda!



Vilka ljuvliga bilder på er allihop?! Har inte åkt skridskor på evigheter, typ 25 år.. ska jag vara ärlig tror jag faktiskt inte att jag kan längre?? Visserligen hade vi lite snö även nedåt landet i år men det är verkligen betoning på "lite" så skidor och skridskor är ingen vanlig syn direkt.



Kram i massor till er alla! -anki





2009-01-13 @ 01:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback