Noel-dagar...

Jag har svårt att sova, är rastlös och ganska ofokuserad... i morgon ska jag vara hemma från jobbet! Tänkte jobba halva dagen men nu blir det inte så... orkar inte riktigt. Sorgen har ännu en gång satt sig fysiskt i kroppen och det var länge sedan jag hade så här ont i axlarna och var så här tung i kroppen men ändå klarar jag inte av att sitta stilla.

I morgon är det 3 år sedan Noel dog, det känns som evigheter sedan, men ändå så nära. Jag blir förvånad över hur stark sorgen är när jag väl låter den göra sig påmind, när jag tillåter mig att vara ledsen och att verkligen känna efter. Det blir inte så ofta när vardagen snurrar på i 180...

Självklart är det jobbigare eftersom jag är ensam hemma men det kanske är bra att få tid för sig själv, att få tid att känna. Jag får se vad jag hittar på i morgon. Lång prommis i skogen blir det nog, köpa lite fina blommor och tända ljus på graven. På kvällen kommer Åsa och äter med mig och håller mig lite sällskap så jag hoppas att det blir en OK dag till slut ändå.

På fredag morgon åker vi iväg till Stockholm, jag och 3 kompisar, vi ska shoppa lite, äta god mat och på söndag blir det Tjej Lidingöloppet! Håll tummarna!

Kortet nedan satt jag på graven i dag.... visst är han fin!?


*Älskade Noel*


Kommentarer
Postat av: Tova & Lovisas mamma

Har följt er länge här ute i cyberspace.....Tänker extra mycket på er idag!

Kram Mahlin

2009-09-24 @ 08:33:48
Postat av: Linda Olofsson

Vilken fin kille! Du gjorde rätt som stannade hemma idag. Jag tänker på er.

Kram Linda

2009-09-24 @ 09:16:05
Postat av: Moa

tänker extra mycket på er idag!

Postat av: Mia

Varm kram från Wien!

2009-09-24 @ 16:12:29
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com
Postat av: Maria Buske

inte bara fin , Stina ... JÄTTEFIN!!! Styrkekramar i massor <3

2009-09-24 @ 18:50:30
Postat av: Gennet

Noel har funnit i mina tankar idag. Tänker på er.

2009-09-24 @ 19:21:02
Postat av: -anki i lund

Gullegos-killen. Han är fantastiskt fin Stina! När du springer Tjej-Lidingöloppet och precis lämnat startområdets raksträcka, dvs tar in på grusbanan som tvärar vänster innan mördarbacken. Titta upp mot höger till det gula(?) huset på höjden, Grönsta. Där gick jag på kyrkans barntimmar när jag var liten. :)



Och ser du min Farmor i vimlet kan du väl vinka till henne? <3 Kram!

2009-09-24 @ 19:56:07
Postat av: Catarina Christian Alma Vera Lykke

Vi tände ett ljus för Er fina Noel imorse, när solen var på väg upp.



Ni har funnits i våra tankar hela dagen.



Varma kramar från familjen Löv

2009-09-24 @ 21:06:55
URL: http://alfons.blogg.se/
Postat av: pernilla Johansson

Har tänkt lite extra på er och på Noel idag...



Åh Nu brinner det ett ljus i mitt fönster för Noel och för alla de andra änglabarnen...



kramar// Pernilla i Älmhult (numera Uppsala)

2009-09-24 @ 22:52:58
Postat av: Niclas

24:e september är och förblir alltid en tung dag. Minns ännu det fina vädret, Noel som såg så rofylld ut i sängen, tårarna, Albins lite förvirrade blick när han såg oss gråta och han åkte ut och in i rummet på Bobbycar. Och det fina men hjärtslitande när Noel bars ut i täcket till bilen. Han såg ut att sova så skönt... Och nu är det redan 3 år sedan. Kram från oss. Kusinerna talar alltid om att de har en änglakusin och nu tror de att han sitter och klappar mommos hund Gurkan i himlen.

2009-09-25 @ 10:33:12
Postat av: Pernilla

Ögonen tåras så det inte går att skriva. Tänker på er!

2009-09-25 @ 16:51:56
URL: http://pi-lah.com
Postat av: Anki

Han är så fin eran Noel!!Ta hand om dig/er och passa på att hämta kraft i naturen!

Tänker på er!(krama tjejerna från oss)

/Anki Fredrik Kajsa och Maja

2009-09-26 @ 09:58:59
Postat av: Anki

Han är så fin eran Noel!!Det känns i hjärtat... Tänker på er!! Krama tjejerna från oss i Sälen.

/Fredrik, Anki, Kajsa och Maja

2009-09-26 @ 10:03:26
Postat av: Moa

två dagar sent men idag skickade jag in ett minnesbidrag till Änglabarn-insamlingen på BCF

kram!

2009-09-26 @ 19:32:56
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Annika, mamma till Sara-ängel och Hanna

Noel finns närvarande i tankar och i minnen vi fått genom er. Han gav så mycket glädje men samtidigt är det så sorgeligt att känna att han inte fick vara med längre. Världen kommer alltid vara fattigare.

Kramar från Annika, Erik och Hanna.

Sara finns hos Noel.

2009-09-28 @ 09:39:48
Postat av: Angela

Helt underbart fin ängla son. Ser så godhjärtad ut.

Berörd av er sida!

Inser att jag inte har så stora problem just idag.

Ska vara tacksam

Men sådant här berör in i hjärtat och benmärgen på vem som helst. Styrkekramar i massor till er!

2009-10-03 @ 17:24:15
Postat av: Jonas Eriksson

Har just läst igenom er blogg, fick tips av en gammal klasskamrat och "ex", en namne till dig christina. Första gången jag gråter av nåt jag läst på internet (mest trams och humor annars)

Plötsligt ter sig less på jobbet och trotsiga barn som lyx problem. Ni är hjältar hälsa alla det.....

Kram Jonas.

2009-10-27 @ 22:13:05
Postat av: Siouxsie Sway

awww, vilken fin bild.

2009-10-28 @ 18:35:50
URL: http://siouxsiesway.blogspot.com/
Postat av: Catarina Löv

Christina och Fredrik. Han är så fin, så fin. Det är faktiskt så att genom Noel så kan jag förstå var jag är. Hur allt det omöjlga kunde bli möjligt.



Ta väl hand om er.



Varma, vänliga kramar Catarina

2009-10-29 @ 22:00:29
URL: http://alfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback