Det nya året välkomnades med massor av snö... :-D

Oj, nu var det länge sedan... kanske ingen som orkar titta in här längre!? Under november och december så jobbade jag väldigt mycket och Fredrik drog ett stort lass hemma med tjejerna och hushållet så det har verkligen varit skönt med "jullov". Vi åkte till Hudik den 22:a och kom hem i går den 3:e. Vi har haft det vintrigt och härligt, skottat snö, åkt kälke, åkt längdskidor, ätit, skottat snö, ätit och skottat ännu mer snö... Inga måsten utan bara umgåtts med familjen. Längdspåren var fantastiskt fina och vi fick ihop 4 rundor i alla fall, så lite av maten har motionerats bort:-)

Bilresan gick faktiskt jättebra, 70 mil på 9 h är inte dåligt med 2 ganska små barn. Elsa tittar på film hela tiden så hon vill knappt gå ur bilen för att äta och hennes ögon är alldeles fyrkantiga efter färden. Meja kräver lite mer underhållning men är helt nöjd med lite sånger och tittut-lekar:-)

Meja börjag utvecklas till en väldigt bestämd ung dam som skakar frenetiskt på huvudet så fort det inte passar och blir det då inte som hon vill så slänger hon sig på golvet! Hon gillar att man läser böcker för henne och morfar och morbror har fått läsa en hel del under ledigheten!

Elsa är vår mini-tonåring som börjar snappa upp en massa ord och uttryck som hon sedan testar på oss om det är OK att använda dom, vilket det inte alltid är förstås. Många tvära kast i humöret och sällan något mitt emellan...

Min nya hobby är att sticka mössor, jag har hunnit sticka en rosa åt Elsa, en grå åt mig själv och för tillfället är det en grön påbörjad. Med tanke på att jag inte ens kunde lägga upp maskor när jag började så måste jag säga att jag är stolt!

Nedan följer lite bilder... klicka på bilderna så blir de större.



Julafton...

Mössor...




Tomas är i Thailand och vi fick skotta fram hans bil...




6 meters snöhögen på gatan...


Rida häst med Gerd var toppen!

Ljusstöpning i garaget med morfar.


Snöpuss av mamma... och nyårskram av pappa!


Tända ljus för Tomas och Sannas pojkar på julaftonen, 2 dagar innan
årsdagen av Tsunamin.

En liten påminnelse om att vara tacksam för det vi har!!

// Christina






Kommentarer
Postat av: Catarina Löv, mamma till Alfons

Jodå Christina, jag går fortfarande in på din fina sida och läser. Och nu kan jag väl lika gärna passa på att fråga om mössorna: tar du beställning? Det vore fint och så får du mer att göra! Grön, det var Alfons favoritfärg.



Bilderna är jättefina och en god fortsättning till er alla i familjen! Noel finns ofta, ofta i mina tankar!



Kramar från ett snöigt Sätaröd.

Postat av: Mia

Jodå-jag är här.

Härliga mössor och jag har oxå fått garn att börja sticka..har ju en stickinstruktör i mitt hem och hon tror att jag kan fixa en Åre-mössa:-)Kanske blir en ny hobby?!Är skönt att göra något med händerna och inte alltid använda hjärnan..

Såg ut som ni haft det riktigt skönt och det där som Meja gör med ilskna utbrott och kasta sig på golvet-händer hos oss oxå..Tror att det är 1-åringarnas sätt att visa sina känslor..vore ju lika kul om de kunde skratta i samma omfattning;-)

Kram på er och hoppas 2010 blir ett superår!

2010-01-06 @ 12:35:14
URL: http://www.vikingjoddlare.blogspot.com
Postat av: Moa

Jag går också ofta in här och läser. Ser mysigt ut med all snö! Härliga mössor, mamma försökte få mig att börja sticka i något svagt ögonblick men den gick jag inte på :p

Tsunamin ja, inte klokt vad livet kan förändras fort... Max var tio dagar yngre än mig ser jag. Så orättvist kort det blir ibland. Kram!

2010-01-06 @ 15:49:38
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Josefine

Jag (en för Dig helt okänd bloggläsare) kommer fortfarande hit och läser. Jag tycker om Din blogg och att Du inte uppdaterar jätteofta gör ingenting tycker jag.



Jag vet inte om jag skrev det då men bilden av Noel från ert bröllop, den var så underbar. Just den bilden har fastnat lite extra hos mig.

Det är många gånger jag har tänkt skriva någon kommentar men det har bara hänt vid ett fåtal tillfällen. Det känns som att jag läser Din dagbok och gör någonting jag inte borde. Ändå kan jag inte låta bli. Ofta har jag skrivit något och sen tagit bort det innan jag skickat iväg det.

Nu ska jag inte göra det :-)

Tack för att jag får läsa Din dagbok!

Gott Nytt År till Dig och familjen.

Kram från Josefine

2010-01-11 @ 19:59:19
Postat av: Christina Björnfot

Tack Josefine för att du skrev och lämnade kvar din kommentar den här gången.



Mia, jag är övertygad om att du kan sticka en Åremössa... lyckas jag, så lyckas nog de flesta:-)



Catarina - är det en grön du är intresserad av så är den snart färdig.



Kram till er alla

2010-01-11 @ 20:53:42
URL: http://anglabarn.blogg.se/
Postat av: emelie

jag brukar också vara inne och läsa här ibland. just den här gången blev jag lite chockad över sista bilden, då jag också förlorade några nära i tsunamin och la in en liknande bild på min blogg för inte så länge sen.

tycker vi har mycket snö men det är nog ingenting mot vad ni ser ut att ha/haft! ojojoj!



jag hoppas 2010 blir ett bra och lyckligt år för er!



hälsningar emelie

2010-01-12 @ 22:14:40
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: -anki i lund

Även jag tittar in fast vi "ses" mest på annat håll numera. :) Oj så mycket snö, ser underbart ut!



Stor kram till hela familjen! <3

2010-01-12 @ 22:27:15
Postat av: Johanna

Jodå, jag är en trogen läsare som inte gett mig till känna tidigare. Men jag tittar in med jämna mellanrum för att se hur familjen Björnfot mår och ni verkar haft ett mysigt avslut på 2009. Må gott! Kram

2010-01-13 @ 17:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback